Uzdrawiająca potęga podświadomości

Nasze życie jest takim, jak o nim myślimy. Nasze myśli, nastrój postrzeganie życia wpływają nie tylko na sposób naszego życia i naszych osiągnięć, ale także na stan naszego zdrowia.

Sukces lub niepowodzenie naszego działania zależy od istnienia pozytywnych lub negatywnych myśli. Wiadomo, że optymizm, siła woli przyspieszają proces zdrowienia i dlatego zwycięzcom rany goją się szybciej. Z kolei ludzie w stanie przygnębienia, przytłoczeni ciężkimi przeżyciami życiowymi, znacznie łatwiej zapadają na choroby i trudniej wracają do zdrowia. A dzieje się tak dlatego, bo stan psychiczny człowieka ma wpływ na funkcjonowanie jego układu odpornościowego. W przypadku, gdy na człowieka oddziaływują pozytywne bodźce, gdy jest radosny, ożywiane są procesy w komórkach odpowiedzialnych za odporność organizmu. W przypadku przeciwnym, a więc przygnębienia, smutku, sytuacji zagrożenia, napięcia nerwowego połączonego ze strachem, żywotność komórek jest osłabiana. I może jest to wyjaśnienie oddziaływania różnych niekonwencjonalnych technik psychicznego samouzdrowienia, a także efektu placebo.

A skoro pozytywne myślenie równie dobrze, a często efektywniej walczy z chorobami, niż jakiekolwiek metody współczesnej medycyny, należy przede wszystkim zmienić podejście do życia.
Na szczęście można stać się optymistą. Pozbycie się starego sposobu myślenia i przyzwyczajeń nie jest łatwe, ale nie ma w życiu trudności, którym nie można podołać. Najważniejsze to uwierzyć w siebie, uwierzyć, że możesz zmienić swoje negatywne nastawienie do życia na pozytywne, a faktycznie to zrobisz.

Pięć kroków do pozytywnego myślenia

  1. Napisz na kilku kartkach papieru: „możesz, jeśli myślisz, że możesz” i rozwieś te kartki w kilku miejscach w mieszkaniu, tak żeby cały czas rzucały się w oczy i dzięki temu zakodowały się w mózgu.

  2. Każdego ranka mów sobie: „dzisiaj będę szczęśliwa”. Zastąp swój negatywny stosunek do otaczającej rzeczywistości pozytywnym. Uwierz, że wszystko czego będziesz potrzebować, będzie ci dane.

  3. Uśmiechaj się! Uśmiech przyniesie ci radość i pozytywne myśli. Czyny i zmysły idą razem. Czyny są pod kontrolą umysłu, ale zmysły nie są tak posłuszne. Uśmiech ci pomoże, pracuj nad nim w trakcie dnia przez 10-15 minut.

  4. Nie myśl o rzeczach, które cię martwią. Najlepszy sposób na oddalenie negatywnych myśli to wyparcie ich i zastąpienie pozytywnymi. Postaraj się zawsze dostrzec pozytywną stronę w każdej sytuacji, przypomnij sobie przysłowie – nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

  5. Traktuj każdy przeżyty dzień jako malutkie życie i spraw, aby był jak najpełniejszy i najdoskonalszy. Dobrze żyj dzisiaj, a jutro będzie jeszcze lepiej.

Kształtowanie pozytywnego myślenia przy pomocy afirmacji

Istnieje łatwa metoda przestrajania się na pozytywne myślenie. Jest to metoda krótkich pozytywnych przekonań lub afirmacji, które należy bardzo często powtarzać w ciągu dnia.

Psychologowie twierdzą, że w naszym wnętrzu jest coś w rodzaju taśmy magnetycznej, która automatycznie się włącza. U ludzi z negatywnym myśleniem zapisane są na niej tylko samoniszczące się komunikaty w rodzaju „nie mogę przestać dużo jeść, wyglądam wstrętnie, starzeję się, choruję itd.”. Przy pomocy pozytywnych przekonań, ścierasz negatywne zapisy zastępując je pozytywnymi, np. „mogę jeść mało, wyglądam świetnie, z każdym dniem staje się młodsza, wyzdrowieję, z każdym dniem czuję się lepiej itd.”

W ten sposób przeprogramowujesz swoją świadomość na wiarę w sukces, a ciało na lepsze zdrowie. Pozytywne myśli pomagają wykorzystać mózg do walki z infekcjami i nawet ciężkimi chorobami. Powtarzaj frazy o różnych porach dnia, przed snem lub na spacerze, kiedy bardzo dobrze pracuje podświadomość. Afirmacje lepiej skutkują kiedy jesteś wypoczęta, spokojna i nic nie odwraca twojej uwagi. Zapisz swoje frazy na kartkach papieru i powieś w różnych miejscach mieszkania i czytaj na głos, kiedy wpadną ci w oczy. Afirmację należy powtarzać przez kilka tygodni.

barb
źródła: Sekcja Zdrowie, poz. 58 i 64

 

Zobacz również:

Negatywne emocje niezdrowe


Negatywne emocje a zdrowie

Terapie dla ducha


Zielone terapie dla psychiki

Wpływ stresu na organizm


Wpływ stresu na organizm


Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.