Niedosypianie i cukrzyca

Wszyscy wiemy, że chcąc zapobiec cukrzycy typu 2 i otyłości należy odpowiednio odżywiać się i nie zapominać o aktywności fizycznej. A więc ograniczamy złe tłuszcze i węglowodany, dbamy o wystarczającą ilość błonnika. Staramy się ruszać i zastanawiamy się czy nie zwiększyć dawki ćwiczeń.

Ale kto z nas wie, że istnieje trzeci ważny czynnik rozwoju cukrzycy? Jest nim niewystarczająca ilość snu. Dowiedli tego holenderscy naukowcy, a wyniki ich badań opublikowane zostały na łamach Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Okazuje się, że niedosypianie nie wpływa na ogólny poziom glukozy, kwasów tłuszczowych czy produkcję insuliny, ale nawet jedna zarwana noc pogarsza zdolność do wykorzystania glukozy przez komórki organizmu. I pewnie dlatego po nieprzespanej nocy mamy skłonność do sięgania po węglowodanowe przekąski sprzyjające tyciu.

Ale niedosypianie to nie tylko ryzyko cukrzycy. Niewystarczająca ilość snu zwiększa poziom hormonów stresu, stanów zapalnych, stresu oksydacyjnego i innych markerów starzenia się. No i ma niebagatelny wpływ na nasz wygląd. Zadbajmy więc o właściwą ilość i jakość snu.

barb

 

Zobacz również:

bezsenność tuczy


Bezsenność tuczy

Zioła na bezsenność


Zioła na bezsenność

Bezsenność groźniejsza dla kobiet


Niedosypianie groźniejsze u kobiet


Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.