Spis treści

Jaka dieta? Wskazówki żywieniowe

Zadaniem diety antycellulitowej jest pobudzenie przemiany materii, oczyszczenie ciała z toksyn, czyli usunięcie trujących substancji, a także pozbycie się nagromadzonych zapasów tłuszczu i wody.

  • Przede wszystkim jedz dużo świeżych owoców i warzyw - zwłaszcza bogate w witaminę C. Wskazane są jabłka, maliny, czarne porzeczki, truskawki, grejpfruty, pomidory, papryka, zielona fasolka, szpinak. Są bogate w błonnik , witaminy i mikroelementy. Witamina C bierze udział w odbudowie kolagenu, czyli białka wchodzącego w skład tkanki łącznej.

  • Wprowadź do diety produkty bogate w błonnik, który „wymiata” złe produkty przemiany materii, wchłaniając toksyny, kwasy żółciowe i metale ciężkie, a więc reguluje trawienie i ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia (musli, grube kasze i ciemny ryż, fasole, także owoce, takie jak cytrusy i jabłka). Korzystne są też suszone owoce (rodzynki, suszone śliwki, morele). Wybieraj zawsze pieczywo pełnoziarniste.

  • Dodawaj do potraw cebulę i czosnek. Posiadają one związki ( kwercetynę i allicynę), które powodują szybki rozpad łańcucha tłuszczowego na małe kawałeczki i usuwają je z organizmu.

  • Wybieraj potrawy lekkostrawne typu: ryby, białe mięso, ryż. 

  • Jedz gotowane mięso, a unikaj smażonego.

  • Sięgnij po produkty bogate w witaminę B, takie jak jajka, sery, kiełki pszenicy, otręby, drożdże piwne, nasiona słonecznika i sezamu.

  • Jedz produkty bogate w odpowiednie kwasy tłuszczowe: orzechy, oleje roślinne – poprawiają metabolizm. Wprowadź tłuszcze z rodziny omega 3 (tłuste ryby, olej lniany), omega 6 (pestki dyni i słonecznika, orzechy) omega 9 (oliwa z oliwek, ziarno sezamu, awokado).

  • Pij zieloną, białą i czerwoną herbatę - usuwają wolne rodniki.

  • Wypijaj dziennie 2 litry wody z niską zawartością sodu.

  • Część napojów zastępuj ziołami odtruwającymi organizm.

  • Sól zastąp ziołami: estragon, bazylia, majeranek, kolendra.

  • Rzuć cukier i alkohol, który dostarcza tylko pustych kalorii.

  • Niewielkie posiłki jadaj często i regularnie, o stałych porach dnia.

  • Dokładnie przeżuwaj pokarm i zrezygnuj z wieczornego posiłku.

  • Małe ilości wina bogatego w flawonoidy, spożywane przy posiłku, pomogą w spalaniu tłuszczy.

 

Zobacz również:

Orzechy dla zdrowia


Orzechy dla zdrowia i urody

Jedzmy ryby


Kwasy Omega-3

Błonnik czyszczący jelita


Błonnik - zdrowa miotła