Ćwiczenia przeciw bólom krzyża

Spis treści

 

Ćwiczenia zapobiegające bólom krzyża

Bóle kręgosłupa są prawdziwą plagą, która nęka ponad połowę dorosłych Polaków. Obejmują takie dolegliwości jak migrena, kręgowopochodny ból głowy, zespół bolesnego barku, dyskopatia, rwa kulszowa, lumbago, bóle zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa czy uporczywe bóle mięśni pleców.

Najczęstsze są tzw. bóle krzyża czyli dolegliwości kręgosłupa lędźwiowego. Mogą one towarzyszyć wielu chorobom kręgosłupa, jak też wynikać z wielu innych chorób, nie związanych bezpośrednio z kręgosłupem. Dlatego w przypadku bólów krzyża konieczna jest konsultacja lekarska dla podstawienia właściwej diagnozy.

Ale bóle krzyża nie zawsze są spowodowane poważną chorobą, najczęściej ich przyczyną są słabe mięśnie brzucha i pleców, wynikające z braku ruchu, starzenia się organizmu, a także przeciążenia kręgosłupa nadwagą i złą postawą.

W artykule Bóle pleców i krzyża znajdziesz wskazówki jakie domowe sposoby leczenia zastosować w przypadkach bólów pleców. Tutaj chcemy skoncentrować się na ćwiczeniach zapobiegających tym bólom.

 


Zobacz również:

Ból pleców i krzyża


Bóle pleców i krzyża

Ćwiczenia na osteoporozę


Na osteoporozę

Gimnastyka przy artretyzmie


Ćwiczenia na artretyzm


Podziel się!

Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.