Jakie suplementy wapnia?

Spis treści

 

Ile wapnia?

Optymalna dzienna dawka wapnia nie jest jednoznacznie ustalona przez WHO. Zalecenia WHO podają orientacyjne dawki wapnia na poziomie 800-1600 mg dziennie. Inne organizacje poszczególnych krajów podają inne dawki. Większość jednak zaleca 800 g dla dzieci do 9 roku życia i dla osób dorosłych, a dla dzieci w wieku 10-12 lat, kobiet w ciąży i karmiących - 1200 mg.

Wiadomo na pewno, że odpowiednia ilość wapnia jest szczególnie ważna w wieku dziecięcym, gdy formują się kości. Niezależne od siebie badania wykazały, że dzieci, które otrzymywały doustnie preparaty wapnia, miały większy przyrost masy kostnej niż dzieci, które nie otrzymywały tych preparatów. Odpowiednia podaż wapnia ważna jest również u kobiet w okresie przedmenopauzalnym. Przyjmowanie w tym okresie preparatów wapnia zmniejsza ubytek masy kostnej i zapobiega złamaniom. Najlepsze efekty uzyskuje się stosując preparaty wapniowe kilka lat przed menopauzą. W okresie 5 lat po menopauzie wapń nie wpływa na hamowanie zmniejszenia gęstości kości. Zalecane dawki wapnia w okresie okołomenopauzalnym to 1200-1500 mg dziennie.

 


Zobacz również:

Osteoporoza


Osteoporoza a zawroty głowy

Trening wzmacniający kości


Trening na mocne kości

Serotonina a osteoporoza


Osteoporoza a serotonina


Podziel się!

Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.