Masz pomysł na sklep internetowy? - spełnij swoje marzenie!

Polki są wyjątkowo przedsiębiorcze, a statystyki stawiają je pod tym względem na czele europejskiego peletonu. Aż 37% Polek jest właścicielkami przedsiębiorstw, a 35% zajmuje kierownicze stanowiska. Dane te  mówią wprost – świetnie radzimy sobie z wyzwaniami, jesteśmy doskonałymi organizatorkami, a nasze zaangażowanie sprawia, że biznes kwitnie!

Jeżeli udało się tak wielu kobietom, dlaczego w Twoim przypadku własna firma miałaby okazać się złym pomysłem? Odkryj w sobie moc przedsiębiorczości! Jeżeli od zawsze marzyłaś o własnym biznesie – czas ziścić plany, może wkrótce okaże się, że to właśnie Twój żywioł? Zaplanuj swoje działania razem z nami!

Wszystko zaczyna się od dobrego pomysłu!

Możliwe, że już od dawna wiesz, jaka będzie Twoja branża, bo dotyczy Twoich pasji, wykształcenia, doświadczeń... Ale jeżeli nie masz jeszcze sprecyzowanych wytycznych – nie martw się i podejdź do sprawy metodycznie. Zapoznaj się z rynkiem, spróbuj znaleźć swoją niszę, która Cię zainteresuje, a przy okazji będzie oryginalna. 

Nie bez znaczenia jest także odpowiedzenie sobie na pytania dotycząc klientów. Kim będą? Ile będą mieli lat? Czy będą pochodzić z dużych czy małych miejscowości? Będą kobietami? Mamami? A może będzie to specjalistyczny sklep na przykład dla prawniczek lub ślusarzy? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci ustalić dalszy plan działania i kanały dotarcia do odbiorcy. Inspiracje znajdziesz na stronach o podobnym profilu – sprawdź, jak radzi sobie konkurencja, które pomysły chciałabyś zaadaptować, a czego powinnaś unikać, co przyciąga uwagę, a co wygląda nieestetycznie i chaotycznie. 

Czas na uporządkowanie myśli – napisz biznesplan!

Wszystkie informacje, które początkowo zdobyłaś, teraz musisz poukładać, wybrać te, które są dla Ciebie kluczowe i wokół których powinnaś rozwijać swój plan. Nie powinnaś lekceważyć tego etapu pracy nad własnym przedsiębiorstwem – dobrze stworzony biznesplan będzie Cię zachęcał i mobilizował, a każdy zrealizowany punkt sprawi Ci wielką satysfakcję.

Pamiętaj, że poważny, dobrze przygotowany biznesplan to nie lista marzeń i życzeń, ale coś co powinno Cię trzymać mocno na ziemi. A więc muszą się w nim znaleźć m.in.: dokładny opis inwestycji oraz ich cele, zaplanowane działania marketingowe, prognozy, przewidywania finansowe i rozwiązania awaryjne. Jeżeli obawiasz się, że przeoczysz coś istotnego, zwróć się do fachowca, który pomoże Ci stworzyć profesjonalny biznesplan, zwróci uwagę na detale i poprowadzi od podstaw po szczegóły domknięcia formalności. 

Nie odwlekaj formalności!

Nie myśl, że skoro postanowiłaś osadzić biznes w świecie wirtualnym, to będzie on oderwany od realnych wymagań prawnych. Także w tym przypadku jesteś zobowiązana zarejestrować swoją działalność, uzyskać NIP, REGON, wskazać siedzibę firmy i konto bankowe. I nie bój się pytać! Mimo, że urzędnicy zazwyczaj przedstawiani są jako naturalni antagoniści przedsiębiorców, ten stereotyp powoli ulega zmianie. Możesz się zdziwić, jak pomocna może okazać się odpowiednia osoba spotkana w okienku urzędu – życzę Ci, byś trafiała wyłącznie na takie!

Jeśli nie wiadomo o co chodzi... a więc pieniądze

Chcesz założyć sklep internetowy. Nie wydasz więc na wynajem lokalu i jego aranżację, jednak nie myśl, że w takim razie Twoje zaplecze finansowe jakoś diametralnie może się obniżyć. Koszt prowadzenia sklepu internetowego i stacjonarnego jest porównywalny. Koniecznie zorientuj się więc, czy możesz ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych lub z urzędu pracy – tak możliwość byłaby dla Ciebie wielkim odciążeniem i dobrym pomysłem na start. Wiąże się to oczywiście z pilnowaniem dodatkowych formalności, jednak z drugiej strony daje zastrzyk energii (w złotówkach) na początek. 

Pokaż się z dobrej strony www

Możesz nie być specem od IT, ale Twoja strona musi być czytelna, estetyczna i powinna doskonale radzić sobie z zamówieniami klientów. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań lub zlecić stworzenie sklepu od podstaw. To zależy od specyfiki Twojego sklepu i kosztów, jakie możesz poświęcić na ten cel. Bez względu  na to, jaką opcję wybierzesz, musisz zastanowić się nad odpowiednią domeną – musi być łatwa do zapamiętania, atrakcyjna i powinna od razu informować, z jaką firmą / branżą / produktem klient ma do czynienia. Każdy swój pomysł zanotuj, a następnie sprawdź jego dostępność.

Sprawa prawa

Klient ma zawsze rację, to póki co może być jedyne branżowe prawo, które przychodzi Ci do głowy. Jak dotąd, może nie potrzebowałaś wiedzieć więcej, ale teraz przyda Ci się trochę więcej konkretów. Zapoznaj się z odpowiednimi przepisami, które określają Twoje prawa i obowiązki względem klientów. Szczególną uwagę zwróć na ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. 

Potrzebujesz także prawa „wewnętrznego”, czyli regulaminu. Jego skonstruowanie nie jest łatwe dla laików, a wpisanie źle skonstruowanych punktów może być nawet niezgodne z prawem i postawić nas w niezręcznej czy nawet podbramkowej sytuacji, w której będziemy zmuszeni zapłacić karę nałożoną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Dlatego warto się zastanowić nad powierzeniem tego stworzenie regulaminu prawnikowi.

Opowiedz o tym wszystkim

Udało się! Jesteś dumną bizneswoman! Masz ochotę krzyczeć o tym na ulicach, opowiadać o pomyśle mijanym ludziom i wydzwaniać do wszystkich znajomych chwaląc się kolejną sprzedaną rzeczą? Bardzo dobrze! O to właśnie chodzi! Najlepiej jednak jeśli zmienisz nieco swoje kanały dotarcia – zastanów się nad odpowiednim pozycjonowaniem sklepu, załóż profile społecznościowe, zastanów się nad kanałem YouTube. Chwal się skutecznie i pozyskuj tym samym nowych klientów! 

Nigdy w Ciebie nie wątpiłam! Powodzenia!

Konsultacja: profesjonalne-pozycjonowanie.pl

 

Zobacz również:

Myślenie o przyszłości zdrowsze


Myśl o przyszłości na zdrowie

Blokada sukcesu


Co blokuje twój sukces?

Książkowe inspiracje


Inspiracje dla kobiet sukcesu