Sushi dla zapracowanych

Pracownicy biurowi nie odżywiają się najlepiej. Wciąż bardzo popularne jest zamawianie na obiad fast foodów w rodzaju pizzy czy burgerów. Na szczęście coraz wyraźniejsze są także zdrowe tendencje żywieniowe. Jednym z ulubionych lunchów osób pracujących w biurowcach jest sushi.

Jak kupować ser żółty latem

Lato cieszy urlopowiczów, jednak przysparza niemałych problemów podczas codziennych wizyt w sklepie, gdyż artykuły spożywcze nie przepadają za upałami. Dotyczy to głównie produktów z chłodni, a są nimi np. sery żółte. Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas zakupów!

Dobieramy wino do deseru

Ciepłe, letnie miesiące to czas, kiedy odżywiamy się warzywnymi sałatkami, lekkimi zupami, owocami i, oczywiście, deserami. Nasze podniebienia złaknione są lodów, sorbetów, delikatnej bezy czy tarty z dużą ilością owoców sezonowych. Podpowiadamy, jakie wina będą pasować do tych przysmaków

Co zabrać na piknik?

Słońce, świeże powietrze, zielony park lub kwiecista łąka i błogi spokój – czego chcieć więcej? Kosza z jedzeniem! Wiosenne i letnie miesiące to idealny czas na piknik. Zobacz, jak go zorganizować i co zabrać ze sobą na posiłek pod chmurką.

Jak jeść sushi

Sztuka jedzenia sushi tkwi w szczegółach. Oprócz sushi maki czy nigiri, które grają pierwsze skrzypce podczas uczty w japońskiej restauracji, serwuje się także tradycyjne dodatki, które wzbogacają doznania smakowe. Bez nich nie sposób delektować się sushi. O czym mowa?

Produkty wspomagające zdrowy sen

Masz problemy z zasypianiem? Często budzisz się w nocy i nie możesz ponownie zasnąć? Poza znanymi naturalnymi sposobami na bezsenność, spróbuj przed snem zjeść któryś z poniższych produktów, które wspomagają zasypianie i zapobiegają wybudzaniu się w nocy.

Właściwości oleju kokosowego

Olej kokosowy jest szeroko wykorzystywany zarówno w kuchni, jak i w ramach wielu kuracji zdrowotnych i pielęgnacyjnych. Uznawany jest też za najzdrowszy olej, jaki możemy uzyskać. Poznajmy jego zastosowania i dowiedzmy się, jak skutecznie go wykorzystywać.

Majówka we włoskim stylu

Zbliża się wyczekiwana przez wszystkich Majówka. Jak ją zaplanować, jeśli nie możemy pozwolić sobie na daleką podróż, a marzy nam się gorące włoskie słońce? A gdyby tak poczuć ten klimat bez konieczności wyjazdu za granicę? Oto receptura na spędzenie Majówki w iście włoskim stylu, we własnym domu.

Zdrowe nawyki żywieniowe

Od tego, co spożywa nasza pociecha zależy jej samopoczucie, sprawność intelektualna i ruchowa. Pierwszy, pożywny posiłek rozbudza i dodaje energii na początek aktywnego dnia. Jak zapewnić dziecku odpowiednią porcję składników mineralnych o poranku i sprawić, aby wspólne spożywanie stało się rytuałem?

Wiosna pełna energii

Wiosna to najlepszy czas na zmiany w PEŁNYM tego słowa znaczeniu. Od czego zacząć? Według Nowej Piramidy Żywieniowej powinniśmy stawiać na produkty zawierające błonnik pokarmowy, którego spożycie jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.

Brokuł na raka wątroby

Warzywa kapustne, w tym przede wszystkim brokuły to nie tylko skarbnica witamin, ale nasz sprzymierzeniec w walce z rakiem. Naukowcy już wcześniej dowodzili, że mają one działanie ochronne przeciwko nowotworom piersi, prostaty i jelita grubego. A teraz, nowe badanie dodaje do tej listy raka wątroby.

Jak przyrządzić rybę

O zdrowotnych zaletach ryb nie trzeba nikogo przekonywać. O ich kulinarnych walorach również. Sposobów na przyrządzenie ryb jest wiele, ale zanim zabierzemy się do jego przygotowania, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym nasze danie będzie smakowało naprawdę wybornie.

Marskość wątroby od nadmiaru soli

Powszechnie wiadomo, że spożywanie zbyt dużej ilości soli związana jest z wysokim ciśnieniem krwi. Teraz, nowe badanie sugerują, że może to również prowadzić do uszkodzenia wątroby tak u dorosłych jak i rozwijających się embrionów. A sól z solniczki to ułamek tego, co spożywamy.

Jak pić wino przy odchudzaniu

Dieta odchudzająca rzadko kiedy wiąże się z przyjemnościami. Przeważnie polega na wyrzeczeniu się tego, co się uwielbia i przymuszeniu się do tego, do czego nie ma się za bardzo serca. Zakazane są więc chipsy, ciastka, pizza i gazowane napoje, a nakazany – sport i sałatka z jarmużu.

Dlaczego warto jeść buraki

Ciemnoczerwony kolor buraków pochodzi z fitoskładników, zwanych betalainami. Mają one niezwykle silne właściwości przeciwutleniające, przeciwzapalne i odtruwające. I to dlatego osoby regularnie jedzące buraki narażone są na niższe ryzyko wystąpienia wielu groźnych chorób.

Warto jeść zboża

Pieczywo i kasze towarzyszą nam każdego dnia. Dla większości osób te produkty są jednymi z podstawowych składników diety. Pełne witamin i wartości odżywczych zboża dodają energii, a ogromny wybór produktów zbożowych sprawia, że nie sposób się nimi znudzić!