sushi-photoxpress_2346966Sushi jest coraz popularniejsze. Jedzą je prawie wszyscy w przekonaniu, że ryba jest zdrowa a surowa tym bardziej. Czy tak rzeczywiście jest? Czy jedząc surowego tuńczyka nie nafaszerujemy się toksyczną rtęcią czy pasożytami?

jogurt-photoxpress_3670166Jogurt, podobnie jak inne produkty mleczne, jest dobrym źródłem wapnia i białka, jednak prawdziwe korzyści z jego spożywania mogą zapewnić „dobre” bakterie, dodawane w procesie produkcji. Bakterie te pozwalają zachować równowagę mikroorganizmów w przewodzie pokarmowym.

odzywianie-wzdecia-photoxpress_6095613Wzdęcia spowodowane fermentacją spożytych produktów lub zatrzymanie wody zwiększające objętość brzucha zdarzają się często. Na szczęście, obok produktów wzdymających, istnieją te o przeciwnym działaniu. Jakie produkty zwiększają a jakie zmniejszają wzdęcia?

leczenie-zywnoscia-sxc.hu_484858Leczenie dietą praktykowane jest od dawna w medycynie Dalekiego Wschodu. Przed zaproponowaniem terapeutycznej diety chiński lekarz bada konstytucję pacjenta, naturę jego choroby i rodzaj objawów, uwzględnia nawet porę roku i klimat.

melatonina-photoxpress_2229963Melatonina to jeden z nowych „cudownych” hormonów, reklamowany jako lek zmniejszający stres, pobudzający odporność, zmniejszający ryzyko rozwoju raka i chorób serca, pogłębiający sen i sprzyjający długowieczności. Czy skuteczny?

wlasciwy-posilek-wlasciwy-czas-sxc.hu_1101251W zależności od pory dnia czy naszej aktywności organizm potrzebuje innych składników odżywczych, by dobrze funkcjonować i utrzymywać wszystkie funkcje życiowe na optymalnym poziomie. Oto co powinnaś jeść w określonych sytuacjach.

woda-eleksir-zyciaKończące się lato to nie koniec letniej diety - warzywa, owoce i duża ilość wody to nieodłączni towarzysze naszego menu przez cały rok. Jak wiele tych produktów powinniśmy spożywać, aby dostarczyć nam i naszym maluchom potrzebne elementy?

ile-wody-sxc.hu_1167257Oswoiliśmy się już z zaleceniem wysokiego spożycia wody. Ale wielu dietetyków uważa, że to zalecenie odnosi się tylko do osób jedzących dużo mięsa, bo spożywanie mięsa w nadmiernych ilościach wymaga wody do wypłukania szkodliwych produktów przemiany materii.

stewia-introStewia jest 30 razy słodsza od cukru, a ma tylko nieznaczne ilości kalorii. W efekcie przy niezwykłej moc słodzącej, nie tuczy i na dodatek ma cenne właściwości zdrowotne. Choć znana od wieków, dopiero teraz robi zawrotną karierę.

tran-odpornosc-sxc.hu_586441_75004074Tran stosowany jest od wielu lat, głównie jako suplement wspomagający budowę kości u dzieci. Ale tran ma wiele innych cennych właściwości, w tym wzmacnianie odporności. Poza tym przyda się osobom zestresowanym i osłabionym chorobami.

wapn-suplementy-sxc.hu_1249454Wapń jest niezbędny nie tylko dla kości ale i serca. Ale badania dowodzą, że serce wzmacnia tylko wapń przyjmowany z żywności, a jego suplementy wręcz źle wpływają na nasze serce i znacząco zwiększają ryzyko zawału. Dlaczego tak się dzieje?

seler-pietruszka-rak-piersi-sxc.hu_803603_23406961Zdaniem amerykańskich naukowców apigenina zawarta w selerze i pietruszce mogłaby znaleźć zastosowanie w leczeniu raka piersi, ale trudno jest znaleźć sponsora badań nad substancją łatwo pozyskiwaną z pospolitych warzyw.

cukier-pamiec-sxc.hu_1139333Spożywanie słodkich produktów upośledza funkcjonowanie mózgu i może pogorszyć procesy uczenia się i pamięci. Do takich wniosków doszli amerykańscy naukowcy. Wyniki ich badań zostały opublikowane na łamach "Journal of Physiology".

ryba-rak-jelita-sxc.hu_1310241Rak jelita grubego jest drugą najczęstszą przyczyną zgonów na nowotwory złośliwe. Ale ryzyko zachorowania na ten nowotwór możemy obniżyć spożywając regularnie ryby. Wątpliwe jest jednak czy podobne efekty da spożywanie suplementów z rybim olejem.

energetyzujace-napoje-photoxpress_3459030Coraz szybsze tempo życia odbija się na naszym zdrowiu. Czujemy się ciągle zmęczone i od samego rana sięgamy po stymulującą kawę czy herbatę. A napoje te w nadmiarze szkodzą, wypłukując minerały i witaminy.

505486_13784966-soja-mDwie porcje produktów sojowych dziennie mogą wpłynąć na zmniejszenie częstotliwości i nasilenia uderzeń gorąca, występujących u 75% kobiet w okresie menopauzy. Dowodzą tego amerykańscy naukowcy.