Jak i co kiełkować?Długi transport i przechowywanie warzyw w magazynach czy chłodniach powoduje utratę składników odżywczych. Dlatego dietetycy zalecają, by jeść warzywa i owoce uprawiane na miejscu. Ale jak w naszym klimacie sprostać temu zadaniu w zimie?

Zdrowy kinderbalDzieci z natury kochają niezdrowe jedzenie. Z apetytem pałaszują chipsy, frytki i hamburgery. A my, chcąc im dogodzić, coraz częściej organizujemy ich dziecięce przyjęcia w McDonaldzie. Ale można tak zorganizować dziecięce przyjęcie, by było jednak zdrowe.

Zdrowy grudzieńGrudzień to okres rodzinny, świąteczny ale i bardzo zabiegany. Co zrobić, by przedświąteczna krzątanina nie zepsuła nam radości ze świąt? Jest dobry sposób na tę grudniową gorączkę. Zdradzamy ten sekret.

Jak być świadomym konsumentemNiska wiedza Polaków o żywieniu wpływa bezpośrednio na słabe rozumienie treści etykiet żywieniowych na opakowaniach produktów spożywczych, na których producenci przekazują istotne dla konsumenta informacje.

Żywność funkcjonalnaŻywność funkcjonalna może być cennym uzupełnieniem codziennej diety, korzystnie oddziałującym na zdrowie. Ale co to jest żywność funkcjonalna? Jakie powinna mieć właściwości, by uznać ją za funkcjonalną?

Oświadczenia zdrowotne i żywienioweCo to są oświadczenia żywieniowe i oświadczenia zdrowotne? Jakie warunki muszą spełnić, by mogły być zamieszczone na etykiecie produktu? Czy producent może informować o zdrowotnych cechach produktu nie mając na to dowodu naukowego?

Więcej warzyw, owoców i sokówStatystyki pokazują, że polskie kobiety i dzieci średnio jedzą owoce i warzywa 2 razy dziennie, tylko 35% dzieci i kobiet jada je 3 razy dziennie, a jedynie 7% spożywa codziennie zalecane przez ekspertów 5 porcji. Czas to zmienić.

Żywność funkcjonalnaW profilaktyce chorób cywilizacyjnych coraz większe znaczenie przypisuje się żywności, która wykazuje korzystny wpływ na organizm ponad ten, który wynika z obecności w niej składników odżywczych.

Więcej surówek i sokówWielka Brytania niemal oszalała na punkcie warzyw, owoców i soków. Podobnie jest w wielu krajach naszego kontynentu. Na szczęście również w Polsce coraz lepiej orientujemy się, że warto włączyć do swojej diety warzywa i owoce, zamiast narzekać na brak czasu.

5 porcji warzyw i owoców dziennieEksperci zrzeszeni w strukturach FAO i WHO zalecają spożywanie 400–500 g warzyw i owoców dziennie, wyłączając z tej ilości warzywa zawierające duże ilości skrobi. Regularne spożywanie owoców i warzyw zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze.

Interakcje leków z żywnościąJeśli bierzesz jakieś leki i jednocześnie jesz określone produkty, leki mogą zadziałać nie tak jak powinny. Przyczyną tego są interakcje zachodzące między określonymi składnikami żywności a niektórymi lekami.

jedzenie-nastroj-photoxpress_2320035Sytuacje życiowe na ogół wymagają od nas dobrej formy psychicznej, często nawet natychmiast po obfitym posiłku, chociaż ciało domaga się poobiedniej drzemki. Czy taka reakcja organizmu może być wywołana rodzajem pożywienia?

Pięć porcji dziennie Na całym świecie dietetycy radzą, aby jeść dziennie pięć porcji owoców i warzyw dla zachowania zdrowia. Ale co to znaczy „pięć porcji”? Czy miska sałaty z pomidorem to jedna porcja czy może dwie? Czy sok owocowy to też porcja? A co z ziemniakami?

851971 29326589mSięgamy po jedzenie, nie kierując się poczuciem głodu, tylko chęcią zaspokojenia zachcianek i przyzwyczajeniami. A przecież głównym czynnikiem ryzyka cywilizacyjnych chorób jest niezdrowy styl życia, czyli niewłaściwe odżywianie, brak ruchu i stres.