szkola-sniadanie-sxc.hu_1267965Szkolny dzwonek zakończył beztroskie leniuchowanie naszych dzieciaków. Przed nimi poranne wstawanie i dźwiganie często wcale nielekkich plecaków. Jak pomóc im (i sobie) lepiej uporać się z nowymi wyzwaniami?

photoxpress_6053453-soja-odchudzanie-mObecnie coraz popularniejsza staje się modyfikacja genetyczna żywności. Jak wpłynie to na środowisko naturalne? Jak rozpoznać czy produkt, który kupujemy jest wytworzony z modyfikowanego surowca?

salatka_brokulowaWielu rodziców co dzień boryka się z problemem braku apetytu lub niechęci do wielu zdrowych i wartościowych produktów swoich pociech. Co więc zrobić, by nasze dzieci z ochotą i smakiem zajadały się owocami i warzywami?

afrodyzjakiPobudzające właściwości niektórych pokarmów znane są od dawna. Skuteczność wielu z nich została potwierdzona badaniami naukowymi. Warto po nie sięgać, bo poza działaniem pobudzającym przynoszą dobre samopoczucie, przydają energii fizycznej i umysłowej.

Rzeżucha dla zdrowia i urodyKiełki rzeżuchy to prawdziwa bomba odżywcza. Powinniśmy je jadać codziennie zwłaszcza na przedwiośniu, gdy nasz wyczerpany zimą organizm wymaga oczyszczenia i potrzebuje zastrzyku energii. Dodadzą nam zdrowia i urody.

5 porcji dziennieZanieczyszczenie środowiska, globalne ocieplenie, stres, choroby cywilizacyjne – to najczęstsze czynniki, które nawykliśmy obarczać winą za swoje złe samopoczucie. Ale najważniejszy wpływ na to, jak się czujemy, ma prawidłowa dieta.

dieta-inteligencjaNajnowsze badania dowodzą, że dzieci jedzące dużo przetworzonej żywności - bogatej w niezdrowe tłuszcze typu trans oraz w cukry proste -  mają  niższe IQ  niż rówieśnicy, jadający dużo warzyw, owoców, węglowodanów złożonych i ryb.

5 porcji warzyw i owocówKażdy rodzic chce zapewnić swojemu dziecku wszystko, co najlepsze. W okresie rozwoju niezwykle ważna jest odpowiednia dieta bazująca na warzywach i owocach. Jest to szczególnie istotne teraz, gdy jesienna pogoda każdego dnia testuje naszą odporność.

Jesienno-zimowe witaminyMało kto z nas wierzy, że jesień i zimę można spędzić równie radośnie i w dobrej formie jak ciepłe lato. A może tak być, gdy nie zapomnimy o wartościowej diecie i dostarczaniu organizmowi energii prosto z pysznych warzyw, owoców i soków.

Dieta a pamięćNaukowcy z Lund University dowodzą, że zdrowa dieta nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie, chroni przed chorobami, ale również wspomaga pamięć i funkcje poznawcze mózgu. To pierwsze badanie pokazujące wpływ diety na tak wiele funkcji życiowych.

Jesień z witaminamiJak zdrowo przeżyć jesień? Oczywiście zdrowo odżywiając się, nie zapominając o warzywach i owocach. Pięć porcji warzyw i owoców dziennie zapewni nie tylko zdrowie ale i piekny wygląd. Wykorzystujmy więc bogactwo warzyw dostępnych jesienią.

Nie zapominaj o śniadaniuSposób, w jaki zaczynamy dzień, ma znaczący wpływ na nasze dalsze samopoczucie. Osoby, które regularnie jadają śniadania, rzadziej chorują, są bardziej odporne na stres. Pyszne i zdrowe śniadanie poprawia humor, a także pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi.

Jesień na talerzuWraz z końcem lata zaczynamy myśleć o powrocie do codziennych obowiązków – dzieci idą do szkoły, my wracamy do pracy i od razu zaczynamy tęsknić za mijającą, pełną słońca porą roku. Jak zatrzymać lato przez cały rok i nie dać się melancholii?

Witaminy na wakacjachLato obfituje w świeże warzywa i owoce. Daje więc świetną okazję do wprowadzenia w życie zasady 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Podpowiadamy jak przekonać do warzyw niejadka, jak przygotować do pracy zdrową i sycącą przekąskę.

Uzależniające śmieciowe jedzenieHamburgery, parówki, chipsy, solone paluszki, frytki czy chińskie zupki mogą uzależniać podobnie jak nikotyna czy kokaina. Dowodzą tego najnowsze badania naukowców amerykańskich, o których donosi "Nature Neuroscience".

Wzmocnij odporność na wiosnęPrzed nami okres przesilenia wiosennego. Zazwyczaj o tej porze czujemy się osłabieni, zmęczeni, śpimy za dużo albo wręcz przeciwnie – męczy nas bezsenność. Dzieci z kolei skarżą się na senność i brak koncentracji.

Niezdrowe jedzenie a depresjaNajnowsze badania naukowe, o których poinformował British Journal of Psychiatry dowodzą, że istnieje silna zależność między niezdrowym odżywianiem się, a depresją. Co więc należy jeść, a czego unikać, by depresja nas nie dopadła?

Akryloamid - nowe zagrożenieWiemy, że niezdrowe są chipsy i frytki, ale teraz okazuje się, że nawet chrupkie pieczywo czy płatki kukurydziane, tak lubiane przez dzieci, mogą zawierać substancje zagrażające naszemu zdrowiu. Tą potencjalnie szkodliwą substancją jest akryloamid.