Spis treści

Odchudzająca żywność

Czas skończyć z zaleceniami: jedz mniej, żeby schudnąć. Teraz aktualne jest: Jedz więcej aby schudnąć. Ale jedz właściwe produkty, które przyczynią się do szybszego spalania kalorii i zmniejszania głodu.

A produktów wspomagających odchudzanie jest całkiem dużo. W dodatku są to smakowite produkty. Oto parę przykładów:

Wołowina

Wołowina nie należy do najzdrowszych produktów. Ale wg badań opublikowanych przez The American Journal of Clinical Nutrition, kobiety, które w okresie objętym badaniem spożywały czerwone mięso straciły więcej na wadze od tych, które spożywały taką samą ilość kalorii, ale ich dieta nie uwzględniała czerwonego mięsa. Okazuje się, że białko z mięsa wołowego pomaga w tworzeniu mięśni w trakcie diety odchudzającej. Jeśli więc chcesz szybciej zamienić tłuszcz w mięśnie jadaj od czasu do czasu mięso wołowe.

Jajka

Jedz jajka na śniadanie. Z badań przeprowadzonych na amerykańskim Louisiana State University w Baton Rouge wynika, że kobiety, które jadły na śniadanie jajka i dżem straciły na wadze dwa razy więcej niż kobiety przyjmujące taką samą ilość kalorii ale bez jaj. Dzieje się tak dlatego, że białko jajek jest sycące i potem w ciągu dnia nie czuje się głodu.

Płatki owsiane

Płatki owsiane mają najwyższy wskaźnik sytości spośród wszystkich produktów. W przeciwieństwie do innych węglowodanów, węglowodany z płatków owsianych mają niski indeks glikemiczny i wolno się wchłaniają, przez co nie powodują skoków poziomu cukru we krwi i sycą przez długi czas. Poza tym płatki owsiane to bardzo zdrowe pożywienie, zawierają nawet 5 gramów błonnika w porcji, sporo witamin i minerałów. Jedz więc więcej płatków owsianych, nie tylko na śniadanie ale i zastępuj nimi bułkę tartą w przepisach wymagających tego dodatku (np. do mielonych kotletów).

 

Zobacz również:

Głód i sytość


Głód i sytość

Nie bój się jajek


Nie bójmy się jajek

Ile białka?


Ile białka?