Błonnik gryczany - przepisy

Gryka jest źródłem wielu cennych przeciwutleniaczy, cechuje ją wysoka zawartość błonnika, a jednocześnie niski poziom węglowodanów. Błonnik gryczany można dodawać m.in. do kefirów, jogurtów, czy pieczywa. Poznaj bliżej ten produkt i przygotuj z jego dodatkiem koktajl oraz ciastka owsiane. 

Co przygotować na piknik?

Kraciasty koc i kosz ze smakołykami to niemalże synonim każdego pikniku. Skąd się wziął piknik? Co powinno się znaleźć w piknikowym koszyku? Jako piknikowe menu proponujemy smakowite tartaletki z serem, szynką i piklami oraz sajgonki z serem i warzywami. 

Dlaczego sięgać po mniej znane zboża

Moda lubi powracać – również ta kulinarna! Amarantus, komosa ryżowa, kamut to tylko nieliczne przykłady na to, że lubimy wracać do przeszłości. Dziś starożytne odmiany zbóż przeżywają swój renesans i ponownie pojawiają się na naszych talerzach. Co odróżnia je od popularnych gatunków? 

Jak łączyć produkty spożywcze

Wiele słyszy się o diecie rozdzielnej i nie łączeniu produktów z różnych grup piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, ale czy takie działanie ma swoje naukowe uzasadnienie? Jak powinno dobierać się produkty, by przynosiły tylko korzyści dla naszego organizmu? Gdzie szukać inspiracji?

Mleko na depresję

Często zamiast pełnotłustych produktów mlecznych wybieramy te o niskiej zawartości tłuszczu w trosce o linię i obawiając się nadmiaru niezdrowych tłuszczów nasyconych. I słusznie, ale niskotłuszczowy nabiał ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale i psychiczne.

Jakie sery je się w Europie?

Brie, Gouda, Cheddar, a może Brunost? Gatunków i rodzajów sera jest mnóstwo, a ich smakoszy więcej, niż można by się spodziewać. Co ciekawe, każdy kraj ma swojego serowego faworyta, który niekiedy staje się nawet symbolem samego państwa, otrzymując etykietę „must eat”. 

Listeria w sałacie

Listerioza to wysoce zakaźna i potencjalnie groźna choroba, do której dochodzi po infekcji bakterią Listeria monocytogenes. Bakterię roznoszą zwierzęta, więc do infekcji dochodzi najczęściej po spożyciu skażonego mięsa, wędlin czy nabiału. Ale nie tylko.

Ile kofeiny jest za dużo

Wypijasz dziennie kilka filiżanek kawy i zastanawiasz się czy to nie za dużo? Rzeczywiście kofeina ma swoje zalety, ale może też stwarzać problemy. Dowiedz się, jak wiele jest zbyt wiele i kiedy należy ograniczyć jej spożycie.

Umami to piąty smak po słodkim, słonym, kwaśnym i gorzkim, uznany oficjalnie dopiero w 2000 roku. Ludzie określają ten smak jako „rosołowy”, „mięsny” czy „cząbrowy” albo po prostu „pyszny”. Niektórzy nazywają umami „piątym zmysłem”. 

Właściwości młodego jęczmieniaMłody jęczmień (zielony jęczmień, trawa jęczmienna)  ma korzystny wpływ na nasz organizm i jest dobrym sprzymierzeńcem podczas walki i profilaktyki przed wieloma chorobami. Jakie ma właściwości odżywcze i zdrowotne? W jakich przypadkach może nam pomóc?

Korzyści zdrowotne papryczki chiliNajnowsze badania przynoszą dobre wieści miłośnikom pikantnych potraw z dodatkiem papryczki chili. Okazało się, że regularne spożywanie tej papryki zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele przewlekłych chorób, a ponadto może znacząco przedłużyć życie.

Co jeść przy suchym okuZespół suchego oka jest częstym schorzeniem. Występuje gdy wytwarzamy za mało łez, albo za szybko wyparowują one z naszego oka. Istnieje wiele metod leczenia suchego oka. Ale witaminy także mogą pomóc w zapobieganiu, a nawet leczeniu suchego oka.

Flexitarianizm czyli półwegetarianizmWegetarianizm to styl życia, który polega na całkowitym wykluczeniu produktów mięsnych z jadłospisu. Nie wszyscy są jednak w stanie zupełnie zrezygnować ze spożywania posiłków mięsnych. Jak połączyć założenia wegetarianizmu z okazjonalnym jedzeniem mięsa? Odpowiedzią jest flexitarianizm.

Dieta śródziemnomorska dla mózguPojawia się coraz więcej badań dowodzących korzyści zdrowotnych wynikających z przestrzegania diety śródziemnomorskiej. Nowe badania sugerują, że ta dieta pomaga zachować objętość mózgu oraz zatrzymać pogarszanie się funkcji poznawczych u osób w podeszłym wieku.

Czekolada dla zdrowiaCzy czekają nas czasy, gdy na receptę lekarz przepisze nam czekoladę? Według najnowszych badań jest to możliwe. Bo lista chorób, którym zapobiega jedzenie 1-2 kostek czekolady dziennie, jest coraz dłuższa.  Ale dotyczy to tylko ciemnej czekolady, o dużej zawartości kakao.

Kallerose - nowe warzywoKażdego dnia znajdujemy nowe przepisy i kulinarne inspiracje, ale zupełnie nowy składnik to wielkie wydarzenie! Tymczasem na polskim rynku debiutuje wyjątkowe warzywo – kalerosse™ To wyśmienite zielone warzywo będące połączeniem brukselki i jarmużu.