Warzywa, jarzyny, jarzynki Bez warzyw nie ma zdrowia. Dostarczają nam witamin, soli mineralnych, kwasów organicznych, enzymów i wielu innych składników, niezbędnych dla zdrowia. Poza tym a ogół są zasadotwórcze, sycące, a przy tym nie tuczą.

ZupyZupa na obierkach z ziemniaków? Spróbuj! Zobacz też jak zrobić własny, zdrowy „gorący kubek” albo zupę w sam raz na głodówkę leczniczą. a może zupa z groszku, cukinii i szpinaku albo pomidorowa z imbirem? Wypróbuj nasze przepisy!

Sałaty, sałatki Sałaty dostarczają szczególnie dużo kwasu foliowego, witamin z grupy B, witaminy A, C, E i K jak również duże ilości minerałów, głównie wapnia, żelaza i magnezu. Zobacz nasze przepisy na pyszne sałatki i różne sosy sałatkowe.

kielki-m-photoxpress_4740916Kiełki to prawdziwy koncentrat witamin, minerałów, białka i innych składników odżywczych. Czas wprowadzić je do naszej diety zwłaszcza zimą i na przedwiośniu, gdy odczuwamy brak świeżych warzyw. Zobacz co i jak kiełkować i jakie wartości odżywcze mają kiełki.

racjonalna kuchnia-photoxpress_6174642Jest rzeczą niesporną, że złe odżywianie sprzyja powstawaniu chorób. Ale winowajcą jest nie tylko sama żywność, a w większym stopniu nasze przyzwyczajenia żywieniowe. A lista popełnianych przez nas błędów dietetycznych jest długa. 

Warzywa ekologiczneEkologiczne produkty to nie tylko brak skażenia toksyczną chemią. Badania wykazały, że ekologicznie uprawiane rośliny zawierają znacznie więcej składników odżywczych niż produkowane przy użyciu nawozów sztucznych i pestycydów.