smaki-oliwyŁagodny czy pikantny? Słodki czy słony? Każdy ma inne preferencje dotyczące smaków potraw. A jaką oliwę z oliwek wybrać? Okazuje się, że dostępne są różnorodne warianty przypominające smak: od migdałowego, przez kwiatowy, po… drewniany.

letnie-warzywa-sxc.hu_623545_52687286Lato obfituje w świeże warzywa i owoce, pełne witamin i soli mineralnych. Zobacz czym się kierować przy ich zakupie, jak je przechowywać w warunkach domowych i w jakiej postaci najlepiej spożywać, by w pełni wykorzystać ich właściwości odżywcze.

otreby-sxc.hu_868086Otręby owsiane i zawarty w nich błonnik pokarmowy mają bardzo ważne znaczenie dla kondycji naszego organizmu. Jak połączyć przyjemne z pożytecznym i wkomponować otręby w ciekawe i oryginalne dania, zamiast spożywać je same czy z jogurtem?

torebki-na-pare-m-470070_22057149Wiosna i lato to czas świeżych, soczystych owoców i warzyw. Uzupełnione o mięso czy rybę będą doskonałym posiłkiem dla każdego. Ale jak go przygotować, aby zachować zawarte w świeżych warzywach witaminy i składniki mineralne?

Sól w gotowych posiłkachPosiłek sporządzony w domu ze świeżych surowców może zawierać 5-krotnie mniej soli niż taki sam posiłek przygotowany z gotowych półproduktów. Ilość soli zawarta w jednym gotowym posiłku może znacznie przekraczać zalecaną dzienną dawkę.

Zdrowe grillowanieLetni weekend z przyjaciółmi kojarzy nam się często z grillem. Ale niewłaściwe grillowanie to potężna dawka dioksyn, węglowodorów aromatycznych i innych rakotwórczych związków. Można jednak przed nimi się ustrzec. Zobacz jak.

Warzywa ekologiczneDbasz o zdrowie, jesz minimum 5 porcji warzyw i owoców dziennie, znasz ich wartość odzywczą i wybierasz te bogate w cenne składniki odżywcze.  I jesteś przekonana, że dbasz właściwie o swoje zdrowie. Ale nie musi tak być.

kuchnia-singli-photoxpress_5347120Często single uważają, że dla jednej osoby nie warto gotować, bo albo wiele żywności się marnuje, albo muszą jeść to samo anie przez kilka dni.  Oto nasze rady, jak sprawić, by nawet kuchnia singla była urozmaicona i zdrowa, a przy tym nic się nie marnowało.

straty-przetwarzaniePrawie każde przetwarzanie produktów żywnościowych zmniejsza ich właściwości odżywcze. Największe straty obserwujemy przy poddawaniu żywności wysokiej temperaturze, wystawianiu na światło i/lub pozostawianiu w kontakcie z powietrzem. 

warzywa-rak-piersi-m-photoxpress_11419842Nie masz własnego ogródka ani dostępu do ekologicznych warzyw i owoców? Istnieje sposób, aby przynajmniej pozbyć się z warzyw i owoców zakupionych w sklepie pozostałości po pryskaniu pestycydami a przez to uczynić je zdrowszymi. Zobacz nasz przepis.

warzywa-owoce-rak-m-photoxpress_5520438Czy wiesz, że mrożone warzywa zawierają często więcej wartościowych składników odżywczych i podstawowych elementów ważnych dla naszego zdrowia, niż warzywa świeżo kupione na targu? Dlaczego tak się dzieje?

salata-sxc.hu_562489_56970638Sałata jest doskonała, smaczna, zdrowa i w dodatku ma właściwości lecznicze. Zawiera prawie wszystkie witaminy oraz dużo soli mineralnych. Zobacz jak ją przygotować, by wykorzystać do maksimum jej bogactwa.

kielki-m-photoxpress_4740916Kiełki to prawdziwy koncentrat witamin, minerałów, białka i innych składników odżywczych. Czas wprowadzić je do naszej diety zwłaszcza zimą i na przedwiośniu, gdy odczuwamy brak świeżych warzyw. Zobacz co i jak kiełkować i jakie wartości odżywcze mają kiełki.

racjonalna kuchnia-photoxpress_6174642Jest rzeczą niesporną, że złe odżywianie sprzyja powstawaniu chorób. Ale winowajcą jest nie tylko sama żywność, a w większym stopniu nasze przyzwyczajenia żywieniowe. A lista popełnianych przez nas błędów dietetycznych jest długa.