Spis treści

Racjonalna kuchnia to warunek zdrowia

 

Jest rzeczą niesporną, że złe odżywianie sprzyja powstawaniu chorób. Ale winowajcą jest nie tylko sama żywność, a w większym stopniu nasze przyzwyczajenia żywieniowe.

A lista popełnianych przez nas błędów dietetycznych jest długa. Oto najważniejsze z nich:

  • Jemy zbyt wiele. Wprowadzamy do organizmu nadmiar kalorii, zwłaszcza w posiłkach wieczornych. Choć nasz wysiłek fizyczny jest raczej minimalny, odżywiamy się tak, jak byśmy wykonywały ciężką pracę fizyczną.

  • Jemy zbyt tłusto. Średnio spożywamy 132 gramy tłuszczu dziennie, podczas gdy norma wynosi 80 gramów.

  • Jemy źle pod względem dietetycznym.Spożywamy zbyt mało witamin, błonnika, minerałów i białka czyli jemy zbyt mało warzyw, owoców, ryb, za dużo natomiast tłustego mięsa, wędlin, białego chleba i ciastek.

  • Pijemy zbyt wiele słodkich napojów.

  • Jemy niewłaściwie – nieregularnie i za szybko.

  • Gotujemy niewłaściwie. Zużywamy za dużo soli i zbyt dużo potraw smażymy.

  • Nie dostosowujemy diety do wieku. Zdecydowanie przekarmia się dzieci. Za dużo kalorii spożywają ludzie po pięćdziesiątym roku życia.

  • Niedostateczna jest wiedza na temat odżywiania.

 

Zobacz również:

Złe tłuszcze


Zabójcze tłuszcze

Pięć porcji dziennie


Pięć porcji warzyw dziennie

Straty w przetwarzaniu


Straty w przetwarzaniu