Wyciśnij więcej z sałaty

Bez wątpienia sałata jest zdrowa. Ma również właściwości lecznicze. Zawiera prawie wszystkie witaminy (oprócz D i K), w tym szczególnie dużo takich przeciwutleniaczy jak beta-karoten i witamina E. Jest bogata w sole potasu, manganu, magnezu, kwasy organiczne, enzymy.

Zobacz jak przygotowywać sałatę, by maksymalnie wykorzystać całe jej bogactwo.

Doprawiaj właściwie

Doprawiaj sałatę z sosem na bazie oliwy z oliwek. Pomoże to w przyswojeniu składników odżywczych zawartych w sałacie. Aby przyswoić jak najwięcej przeciwutleniaczy wymieszaj oliwę z octem winnym lub jabłkowym. Polecamy zwłaszcza sos z pieczonego czosnku.

Dodawaj zioła

Melisa i majeranek mogą zwiększyć ilość przyswajanych przeciwutleniaczy nawet o 150-200%! Dodaj zioła do przygotowanego sosu. Możesz również posypać sałatę po wierzchu takimi ziołami jak: kminek, szczypiorek, natka pietruszki, rozmaryn czy tymianek lub startym świeżym korzeniem imbiru.

Dobieraj różnorodne warzywa jako dodatki

Zamiast jeść ciągle sałatę z pomidorami, dodawaj do niej także inne warzywa. Czerwona papryka, buraki, brokuły, czosnek, pory, rzodkiewka, szpinak, żółta cebula, - to warzywa, które wg najnowszych badań, są najbogatsze w przeciwutleniacze.

Mieszaj różne sałaty

Mieszaj liście różnych sałat. Wybór jest ogromny. I tak na przykład kolorowe liście czerwonej cykorii czy czerwonej kapusty dodadzą sałacie kruchości, a jednocześnie dodatkowych przeciwutleniaczy.

I pamiętaj:

Jedząc codziennie pięć porcji różnych warzyw i owoców dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości przeciwutleniaczy, a to odmłodzi go o 6 lat.

oprac. bajar na podstawie health.yahoo.com

 

Zobacz również:

Właściwości sałaty


Lecznicze właściwości sałaty

Przepisy na sałatki i sosy


Przepisy na sałaty i sałatki

Sałata dla urody


Sałata dla urody