Jak jeść smacznie i zdrowo, gdy nie mamy czasu na gotowanie?

W dzisiejszych czasach żyjemy szybko. Mamy mało czasu na gotowanie i dbanie o swoje zdrowie. W ciągu dnia często sięgamy po przekąski i tak zwane zapychacze, które nie dostarczają nam potrzebnych witamin, a dodatkowo niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie.

Aby wyrobić sobie dobre nawyki żywieniowe, wystarczy tylko trochę silnej woli. Istnieje cała masa pysznych, a jednocześnie zdrowych produktów, którymi możemy zastąpić słodkie batoniki, zupki chińskie czy fast foody.

Marchewka zamiast batonika!

Batony i chipsy to często wybierane szybkie przekąski. Są niczym innym jak bombą kaloryczną, która nierzadko zawiera dokładnie tyle kalorii, ile pełnowartościowy posiłek. Tego typu przekąski poza tym, że powodują otyłość i próchnicę zawierają składniki, które mogą przyczyniać się do wielu innych chorób. Między innymi substancje powodujące obniżenie odporności i ubytek wapnia. Sól, która w dużej ilości jest przyczyną nadciśnienia, problemów z tarczycą i nerkami. Są także skupiskiem konserwantów: spulchniaczy i wszelkich wzmacniaczy smaku. Wszystko to możemy zastąpić znacznie zdrowszymi, a równie smacznymi przekąskami, np. batoniki możemy zamienić na owoce. Wszelkie liofilizowane maliny czy wiśnie idealnie sprawdzą się w zimowe poranki. – Produkty liofilizowane nie zawierają konserwantów – to ich największa zaleta. W produktach śniadaniowych marki Quicker możemy znaleźć liofilizowane maliny, wiśnie i banany – mówi Artur Sobkiewicz, ekspert marki Quicker, produkującej dania liofilizowane.

Jeśli już gotowe, to co?

W porze lunchu zwykle chcemy zjeść coś ciepłego. Kiedy nie mamy przygotowanego posiłku, często sięgamy po gotowe dania typu zupki chińskie itp., które niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie i funkcjonowanie organizmu. Tak zwana zupka chińska zawiera około 15 ulepszaczy, a jednym z nich jest przeciwutleniacz wyprodukowany na bazie ropy naftowej! Na sklepowych półkach coraz częściej można znaleźć gotowe lunche, po które z czystym sumieniem możemy sięgać. Są to między innymi dania przygotowane poprzez proces liofilizacji, czyli suszenia przez mrożenie. – Liofilizaty są idealną przekąską czy lunchem, kiedy nie mamy czasu na przygotowanie posiłku, a zależy nam na naszym zdrowiu i racjonalnym odżywianiu. Nie zawierają one bowiem żadnych konserwantów, a zliofilizowane warzywa są w dalszym ciągu wartościowe, w przeciwieństwie np. do tych mrożonych. Dodatkowo liofilizaty zachowują naturalny smak i aromat owoców, warzyw, mięsa itp., co sprawia, że dania są naprawdę smaczne – tłumaczy ekspert marki Quicker. Alternatywą mogą być również przetwory, które możemy w łatwy sposób przygotować i zjeść nawet w pracy. Podczas dokonywania jakichkolwiek wyborów w sklepie zapoznajmy się ze składem produktów i wybierajmy te, które są zdrowym odpowiednikiem szybkich przekąsek.

 

Zobacz również:

Liofilizacja


Liofilizacja za i przeciw

Kuchnia singla


Single w kuchni

Straty w przetwarzaniu


Straty w przetwarzaniu