Regulamin Forum Cyberbaba.pl
Netykieta to zbiór zasad savoir-vivre obowiązujących w dyskusjach w Internecie, a więc i na Forum Cyberbaba.pl.
-
Forum Cyberbaba.pl jest miejscem, gdzie spotykają się osoby zainteresowane tematyką dotyczącą zdrowego stylu życia, naturalnych metod leczenia i pielęgnacji urody, problemów z wychowaniem dzieci czy prowadzenia domu.
-
Słownik forumowicza:
Administrator - właściciel forum, osoba za nie w pełni odpowiedzialna.
Moderator - osoba odpowiedzialna za porządek na forum i oceniająca jakość wątków, które może usuwać, jeśli te tylko nie będą zgodne z regulaminem. Moderatorem może zostać dowolny zarejestrowany użytkownik, który wyrazi taką ochotę i wykaże się aktywnością na forum. Funkcja moderatora jest społeczna, nie dostaje on za swoją pracę wynagrodzenia.
Użytkownik (~user) - osoba, która zarejestrowała się na stronie, mająca prawo do wyrażania swoich opinii i wymieniania zdań z innymi użytkownikami.
Gość - osoba nie zarejestrowana na Forum, ale mająca prawo do wyrażania swoich opinii i wymieniania zdań z innymi użytkownikami.
Ranga - stopień, określający aktywność użytkownika na forum.
Profil - w profilu znajdują się wszystkie ustawienia danego użytkownika. Każdy może dowolnie edytować swoje dane, znajdujące się właśnie w profilu. Wpisywanie szczegółów na swój temat jest dobrowolne, w szczególności nie ma obowiązku podawania danych kontaktowych, daty urodzenia czy miejsca zamieszkania. Dane zawarte w profilu, poza adresem e-mailowym i hasłem, są widoczne dla innych zarejestrowanych. Jeśli nie życzysz sobie, by inni je widzieli, po prostu nie podawaj ich, zostaw puste pole, zamiast podawać zmyślone dane.
Avatar (emblemat) - obrazek, który może sobie ustawić każdy użytkownik, wchodząc w swój profil.
Podpis (sygnatura) - tekst, który może zostać ustawiony przez każdego użytkownika w profilu. Wyświetla się on pod każdym postem danego użytkownika. Zabronione jest w nim wypisywanie wulgaryzmów oraz nachalne spamowanie.
Temat - tytuł rozpoczętego wątku.
Post - pojedyncza wiadomość wysyłana przez użytkownika.
-
Na Forum wypowiadać się mogą zarówno zarejestrowani uczestnicy jak i goście. Zachęcamy jednak do rejestrowania się. Zarejestrowany użytkownik ma zarezerwowanego dla siebie nicka, może obejrzeć profile innych zarejestrowanych użytkowników. Może również brać udział w konkursach, które będą od czasu do czasu organizowane na Forum.
-
Każdy użytkownik ma na Forum takie same prawa, bez względu na rangę, staż czy liczbę napisanych postów.
-
Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto, z którego będzie pisał posty. Jeśli zapomnisz hasła - skorzystaj z opcji przypomnienia. Niedozwolone jest więc zamieszczanie przez tę samą osobę komentarzy pod różnymi nazwami użytkownika (dyskusje z samym sobą, wchodzenie zabanowanych użytkowników pod nowymi nickami etc). W przypadku odkrycia takiego postępowania wszystkie komentarze użytkownika zostaną skasowane a wszystkie konta usunięte.
-
Administrator Forum i moderatorzy mają prawo do edycji, przenoszenia i usuwania postów użytkowników bez konieczności tłumaczenia się z podjętych przez siebie decyzji.
-
Wszelkie problemy techniczne związane z działaniem forum należy zgłaszać do administratora/moderatorów.
-
Jak pisać posty
a. Zamieszczane tematy muszą mieć związek z działem tematycznym, w którym się znajdują. W dyskusji należy trzymać się rozpoczętego wątku, bez zbędnych dygresji. Przed założeniem tematu należy sprawdzić, czy nie występuje już temat podobny, używając w tym celu wyszukiwarki.
b. Dyskusje na Forum zakładają różnorodność poglądów i postaw, w tym również kontrowersyjnych. Wszystkie muszą być jednak wyrażane w sposób kulturalny, z poszanowaniem godności innych użytkowników Forum, a także osób trzecich.
c. Poszczególne posty wyrażają poglądy i opinie ich autorów. Dla większej przejrzystości wypowiedzi wszelkie cytaty winny być używane w odpowiednim kodzie (opcja Cytuj).
d. Nazwy pisanych przez nas tematów wątków powinny odzwierciedlać treść postu. Nazywanie tematów w sposób niesprecyzowany (np. Mam problem, Pomóżcie …) jest niezalecane. Poprawne nazywanie tematów ułatwia innym użytkownikom poruszanie się na forum i w pewnym stopniu zapobiega dublowaniu się tematów.
e. Należy unikać używania w postach nadmiernej znaków zapytania, znaków specjalnych oraz emotikonów. Niemile widziane jest pisanie wielkimi literami, gdyż nikt nie lubi jak się na niego krzyczy.
-
Zabrania się umieszczania na Forum Cyberbaba.pl:
9.1. treści o charakterze obraźliwym, oszczerczym, propagującym treści niezgodne z polskim prawem, naruszających cudze prawa autorskie,
9.2. treści szerzących nienawiść w stosunku do jakiejkolwiek grupy społecznej - w szczególności ze względu na wiek, płeć, wyznanie, narodowość czy światopogląd a także treści uznanych powszechnie za naganne moralnie i naruszających zasady Netykiety,
9.3. personalnych odniesień do innych dyskutantów oraz argumentów ad personam (w rodzaju jesteś głupi, bezczelny, idź się leczyć, cham etc.) a także wulgaryzmów oraz słów i zwrotów powszechnie rozumianych jako obraźliwe,
9.4. gróźb użycia przemocy wobec jakiejkolwiek osoby lub grupy osób,
9.5. wielokrotnego zamieszczania tych samych treści w różnych wątkach,
9.6. treści o charakterze komercyjnym i spamu,
9.7. poufnych informacji na temat osób trzecich (dane osobowe, prywatne maile publikowane bez zgody autora etc.).
-
Nie tolerujemy reklam w ramach marketingu szeptanego i będziemy usuwać posty je zawierające lub usuwać nazwę reklamowanego produktu.
-
Wypowiedzi zawierające niedozwolone treści będą usuwane. Przenoszone lub usuwane będą też posty niezgodne z Netykietą, tematem forum lub wątku, zaśmiecajace wątek lub stanowiące próbę umieszczania w poście treści reklamowych. Decyzję o tym, czy wątek lub post kwalifikuje się do przeniesienia czy do usunięcia podejmują moderatorzy lub administrator Forum.
-
Administracja Forum zastrzega sobie prawo usunięcia konta oraz czasowego lub stałego zablokowania IP użytkownika, który w sposób notoryczny będzie zamieszczał niedozwolone treści i nie będzie stosował się do uwag i ostrzeżeń administratora i moderatorów
-
Uczestnik Forum Cyberbaba.pl publikuje swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administracja serwisu i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za niezgodne z prawem treści zamieszczane przez użytkowników Forum Cyberbaba.pl, przyjmują jednak uzasadnione wnioski o skasowanie postów.
-
Administracja Cyberbaba.pl nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych użytkowników Forum Cyberbaba.pl innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, którego dane dotyczą.
-
Każdy użytkownik ma prawo do usunięcia swego konta. W tym celu należy napisać maila do administratora, korzystając z formularza kontaktowego.
-
Administracja Forum Cyberbaba.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na tej stronie.