× Pielęgnacja urody

Sport & seks

Więcej
14 lata 1 miesiąc temu - 14 lata 1 miesiąc temu #1432 przez viola88viola
Sport & seks was created by viola88viola
Nie masz ochoty na miłość? Czas pojeździć rowerem. To może uratować twój związek. Sport jest sprzymierzeńcem seksu. Oto moje rady.

Samochód, komórka, internet i jedzenie na telefon. Wcale nie musimy się ruszać. Przykryć się pledem, zajadać palcami sushi, przesłać list, nie ruszając się z kanapy. Coraz lepiej? Coraz gorzej.

- Postęp zmienił nasze życie, ale nie potrzeby. Jak w epoce kamienia łupanego potrzebujemy biegania, napinania mięśni. I to przez kilka godzin dziennie - mówi Piotr Górka, rehabilitant i instruktor sportowy. - Za rzadko zmuszamy się do wysiłku, a ciało potrzebuje zmęczenia.

Jeśli ćwiczysz, nie stracisz ochoty na seks. Nie dopadnie cię chandra. A jeśli nawet, łatwiej sobie z nią poradzisz. Amerykańscy psycholodzy nazywają to regułą 50/50 - zbadano, że ludzie, którzy ćwiczą co najmniej 50 minut w ciągu tygodnia, o połowę zmniejszają ryzyko, że dopadną ich stany depresyjne.

Ruch pomaga leczyć nawet zdiagnozowaną depresję: 30 minut ćwiczeń aerobowych trzy razy w tygodniu wystarczy. Może już niedługo psychiatrzy zamiast antydepresantów będą pisać na receptach: "Basen trzy razy w tygodniu po 40 minut, w ramach profilaktyki codziennie 15 minut gimnastyki przy otwartym oknie, jak najczęściej długie spacery".

To właśnie kombinacja ruchu i tlenu ma tak korzystny wpływ na nasz organizm - podczas wysiłku wzrasta tętno i ożywia się krążenie (co powoduje lepsze ukrwienie narządów wewnętrznych, w tym mózgu). Ćwicząc, bierzemy też więcej oddechów na minutę, co oznacza, że organizm jest lepiej dotleniony. Mózg podczas ćwiczeń wydziela endorfiny, tzw. hormony radości, odpowiedzialne za poprawę samopoczucia. Wiesz, o czym mowa, jeśli czułaś euforię po treningu albo błogie zadowolenie po spacerze.

Inwestycja w karnet na basen czy siłownię może okazać się udaną inwestycją w związek. Tym bardziej, że dopływ testosteronu i - co za tym idzie - przypływ namiętności to przecież nie jedyny pozytywny skutek ćwiczeń. - Regularny wysiłek fizyczny usprawnia układ krążenia. To ważne nie tylko ze względu na kondycję - lepsze ukrwienie narządów płciowych oznacza też więcej doznań, sprawia, że są one silniejsze - mówi Sokoluk.

Jeśli dodamy do tego tak oczywisty skutek jak dobra forma, szczupła i zgrabna sylwetka, a więc zdecydowanie wyższa samoocena - może opuścimy wygodną sofę. Najlepiej we dwoje. Zwłaszcza jeśli ukochany jest mężczyzną, z którym chciałabyś mieć kiedyś dzieci. Mężczyźni wynoszą z uprawiania sportu dodatkową korzyść - jogging, pływanie... schładzają jądra. To ważne, bo zapewnia lepszą produkcję spermy i wigor plemnikom.

Gra przedwstępna - co wybrać?

-- Pływanie, jogging, aerobik, taniec albo joga pozytywnie wpłyną na twoje libido i poprawią samopoczucie. Jeśli dotąd ćwiczyłaś rzadko, bądź cierpliwa, jedna wizyta na siłowni nie zmieni twojego życia seksualnego. Nie zaczynaj za ostro - przetrenowanie zniechęci cię do dalszych wysiłków.

-- Jeśli jesteś mocno zestresowana, zapisz się na tenis, squash, sporty walki.

-- Zawsze ćwicz do zmęczenia, aż poczujesz, że przestajesz myśleć o codziennych sprawach - to znak, że twój umysł się odpręża.

-- Pamiętaj, że ruch odmładza nie tylko ciało, ale także mózg. Regularne ćwiczenia stymulują wydzielanie substancji chemicznych odpowiedzialnych za powstawanie nowych połączeń nerwowych. Sportowcy rzadziej zapadają na choroby Alzheimera i Parkinsona. Sport pobudza aktywność płata czołowego mózgu odpowiedzialnego za koncentrację, uwagę i procesy zapamiętywania oraz myślenie abstrakcyjne. Wzmaga kreatywność.

Idź pobiegać do parku, wyciągnij ukochanego na rower - to erotyczne wycieczki! Wieczorem okaże się, że bolesne sińce na poobijanych od siodełka pośladkach nie powstrzymają was przed namiętnym seksem. - Nawet jednorazowy wysiłek fizyczny powoduje u mężczyzn i kobiet zwiększone wydzielanie testosteronu - mówi seksuolog Wiesław Sokoluk. - A wyższy poziom testosteronu oznacza większą ochotę na seks.

Violka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
14 lata 1 miesiąc temu #1484 przez kinga
Replied by kinga on topic O:Sport & seks
No to kiedy zaczynasz trening?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • kamila
  • Gość
  • Gość
11 lata 10 miesiąc temu #11184 przez kamila
Replied by kamila on topic O:Sport & seks
Ciekawe. Hm.. tylko ze po takim 40 minutowym treningu ja nie mam ochoty na nic poza wyciągnięciem się na kanapie przed tv.;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 lata 10 miesiąc temu #11218 przez magda
Replied by magda on topic O:Sport & seks
Ja to samo.:woohoo: Ale po chwilowym odpoczynku ....:S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 lata 9 miesiąc temu #11392 przez Camilla
Replied by Camilla on topic O:Sport & seks
Bo seks nie ma być ZARAZ po treningu. Jak trochę odsapniesz to zobaczysz, że będziesz miała na niego ochotę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: zielonasabina
Zasilane przez Forum Kunena