× Ziołolecznictwo

Wyciąg olejowy z ziół

• Gabriela
  • Autor
  • Gość
  • Gość
8 lata 1 miesiąc temu #19571 przez Gabriela
Wyciąg olejowy z ziół was created by Gabriela
Witam, jeśli chodzi o zioła to jestem osobą początkującą w tym temacie. Zainteresowały mnie szczególnie wyciągi olejowe, jestem w trakcie robienia takiego wyciągu z nagietka. Wpadłam na pomysł żeby zrobić tez taki specyfik na włosy. Moje pytanie jest takie, czy dobrym połączeniem była by pokrzywa, skrzyp i szałwia? Wogole czy zioła takie nadają się do przyrządzania wyciągu olejowego na zimno? Są różne olejki do wcierania we włosy, które przyspieszają ich wzrost i odżywiają je, czy przyrządzenie takiego wyciągu z tych ziół ma sens i czy te cenne ziołowe składniki przejdą do oleju?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
8 lata 1 miesiąc temu #19580 przez sabina
Replied by sabina on topic O:Wyciąg olejowy z ziół
Ciekawy temat i myślę, że warto przetestować takie oleje do włosów. Ale myślę, że skrzyp raczej odpada, bo cenny ze względu na krzemionkę a ona raczej nie przejdzie do oleju. Pokrzywę stosuje się przy tłustych włosach i łojotoku, ale głównie na skórę a nie włosy więc w oleju chyba nie za bardzo. A szałwię w jakim celu chcesz stosować? Żeby pokryć siwe włosy czy zdezynfekować skórę? Szałwia nadaje się na olej, ale nie wiem czy w formie oleju przyciemni włosy. :S A może olej rozmarynowy? Ma dużo olejków eterycznych i wzmacnia włosy więc mógłby się sprawdzić w oleju do wcierania we włosy.

• Gabriela
  • Autor
  • Gość
  • Gość
8 lata 1 miesiąc temu #19581 przez Gabriela
Replied by Gabriela on topic O:Wyciąg olejowy z ziół