cwiczenia-zawroty-glowyWiele z nas cierpi na chroniczne lub okresowe zawroty głowy. W obawie przed upadkiem, ograniczamy ruch do minimum. Ale istnieją proste ćwiczenia zmniejszające objawy zawrotów głowy, które można wykonywać we własnym domu.

Bieganie na mocne kościBieganie pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, zwiększa wytrzymałość i masę mięśniową, obniża ciśnienie krwi, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczy. Ale również zwiększa znacznie gęstość kości. Dowodzą tego badania naukowe.

jak-intensywny-spacer-photoxpress_1222094Spacer to najprostsza forma ćwiczeń. Nie potrzeba do niego skomplikowanych przyrządów ani specjalnej kondycji fizycznej. Ale żeby przyniósł zadawalające efekty musi być wystarczająco intensywny. Zobacz co zalecają eksperci od zdrowia.

Ruszaj się zimą

Wiele z nas, aktywnych w ciepłej porze roku, zimą wybiera hibernacje lub ogranicza ruch do ćwiczeń w ciepłych pomieszczeniach. Całkiem niesłusznie. Zimowy ruch na świeżym jest nam bardziej potrzebny niż ten uprawiany w lecie.

bol-plecy-introPrzyczyną bólu krzyża najczęściej są słabe mięśnie brzucha i pleców, wynikające z braku ruchu, starzenia się organizmu, a także przeciążenia kręgosłupa nadwagą i złą postawą. Pomocne wtedy są ćwiczenia. Podpowiadamy jakie.

osteoporoza-intro Osteoporoza to postępująca utrata gęstości kości. . W początkowym okresie przebiega bez objawów i nie powoduje bólu. Potem, bez ostrzeżenia łamie się nagle kość. Odpowiednie ćwiczenia służą tak zapobieganiu jak i zwalczaniu osteoporozy. Zobacz jakie.

cwiczenia-ciazaUprawianie ćwiczeń fizycznych weszło ci już w krew. Trochę to trwało, zanim wciągnęłaś się w nawyk regularnej fizycznej aktywności, ale teraz nie wyobrażasz sobie życia bez tego. Tymczasem okazuje się, że jesteś w ciąży.

pojedyncza-sesja-cwiczen-photoxpress_2721271Wiemy, że w walce z nadwagą najlepsza jest aktywność fizyczna, ale tak trudno zabrać się za nią, zwłaszcza że jej efekty nie są widoczne od razu. Ale czy rzeczywiście na efekty trzeba czekać? Naukowcy sugerują coś innego.

czuj-rytm-photoxpress_12049_6913bBez względu na to, czy jesteś biegaczem startującym w zawodach, czy entuzjastką aerobiku lub weekendową rowerzystką, ważne jest, czy ćwiczysz z odpowiednią intensywnością. Określ swój docelowy przedział tempa pracy serca, aby maksymalnie wykorzystać każdy trening.

Trening dla jabłek i gruszek Denerwuje cię krągłość twego ciała? A może twoim utrapieniem są wyłącznie uda i pośladki, podczas gdy górne partie prezentują się całkiem nie najgorzej? Zobacz jakie ćwiczenia dla twojej sylwetki doradza ekspert od fitness.

cwiczac-zmniejszasz-ryzyko-photoxpress_6338651Czy wiesz, że podjęcie regularnych ćwiczeń może, oprócz wszystkich innych korzyści, oddalić od ciebie widmo raka piersi czy innych chorób nowotworowych? Że może zapobiegać wielu innym chorobom i zwolnić proces starzenia?

wdychaj-energie-wydychaj-stres-sxc.hu_470762_72700959Jeżeli zrozumiesz, jak oddychanie powiązane jest z nastrojem, możesz je ćwiczyć, by radzić sobie z emocjami. Odpowiednia technika pomoże zapanować nad sobą w sytuacjach krytycznych. I łatwo będzie ci zachować zimną krew, gdy wzrośnie napięcie.

Jaki trening dla Ciebie?Ćwiczenia nie tylko wydłużają nasze życie, ale także poprawiają jego jakość, sprawiają, że pełniej możemy się nim cieszyć. Jak ocenić swoje ciało, świadomość i motywację, aby znaleźć dla siebie idealny model treningu? Jesteś vata, pitta czy kapha? Yang czy yin?

skoki-kosciWszelkiego rodzaju podskoki, pajacyki czy wypady, w których następuje mocne uderzenie o podłoże to dobry sposób na wzmocnienie kości. Takie ćwiczenia są szczególnie skuteczne u nastolatków w okresie dojrzewania.