Gimnastyka na depresjęGimnastyka i ruch stanowią znakomity lek dla wielu osób z depresją i zaburzeniami lękowymi. Z amerykańskich badań wynika, że osoby, które ćwiczą, zgłaszają mniej symptomów depresji i zaburzeń lękowych oraz obniża się ich poziom stresu i złości.

Gimnastyka po diecie odchudzającejPrzeprowadzasz drastyczne kuracje odchudzające, katujesz się restrykcyjną dietą i forsownymi ćwiczeniami i w końcu udaje ci się osiągnąć wymarzoną wagę. Ale po przejściu na normalną dietę stara waga powraca jak bumerang. Naukowcy znaleźli jednak wyjście.

Trening na mocne kościWiadomo, że nic tak nie wzmacnia kości jak regularne ćwiczenia. Tradycyjnie zalecane były ćwiczenia oporowe z obciążnikami. Potem naukowcy odkryli, że jeszcze lepszy wpływ na zwiększenie masy kostnej mają podskoki i bieganie. Teraz dochodzi do tego gra w piłkę nożną.

Ćwiczenia w chorobach przewlekłychRegularne ćwiczenia mogą łagodzić lęki towarzyszące chorobie przewlekłej. A lęki te mogą znacznie obniżać jakość życia pacjentów i przyczyniać się do nieprzestrzegania zaleceń lekarskich, co z kolei negatywnie odbija się na wynikach terapii.

Joga przebadana przez naukowcówOd kilku tysiącleci Hindusi wiedzą, że uprawianie jogi służy osiągnięciu dobrej formy psychicznej i fizycznej. Obecnie naukowcy potwierdzają, że joga rzeczywiście może zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym. I wcale nie trzeba dużo ćwiczyć.

Ćwiczenia pomocne przy artretyzmie

Jesień to okres, w którym bóle artretyczne dają się nam szczególnie we znaki. Stawy stają się sztywne, opuchnięte i potwornie obolałe. Najchętniej nie ruszalibyśmy się w ogóle, ale paradoksalnie jedynym naprawdę skutecznym sposobem walki z artretyzmem jest aktywność fizyczna, która powstrzymuje rozwój choroby. Oto kilka ćwiczeń karku, barków, ramion, łokci i dłoni.

Mobilizacja do ćwiczeń

Po wakacjach, wypoczęta i pełna entuzjazmu, rozpoczęłaś regularne treningi. Entuzjazmu starczyło na październik. Dżdżysty i szary listopad nie tylko nie motywuje do ćwiczeń, ale jeszcze dostarcza mnóstwo powodów do zaniechania treningu. Ale nie musi tak być.

Trening z psem

Masz trudności z mobilizacją do samotnych treningów? Zaproś psa do towarzystwa. Oboje na tym skorzystacie, bo dowiedzione jest, że wspólne ćwiczenia z czworonożnym ulubieńcem przynoszą korzyści zarówno panu jak i jego pupilowi.

Ćwiczenia na artretyzmCzłowiek ma naturalną tendencję do ograniczania aktywności fizycznej w czasie choroby i na ogół jest to mądre postępowanie. Jednak w przypadku zwyrodnieniowych chorób stawów bezruch może być bardzo szkodliwy.

Naucz się oddychaćOddech to życie, ale jakże często o tym zapominamy. Nie tylko oddychamy zanieczyszczonym powietrzem, ale jeszcze oddychamy źle. Wykorzystujemy swoje płuca co najwyżej w połowie. A to obniża sprawność całego organizmu. Zobacz jak prawidłowo oddychać.

Aktywność fizyczna w walce z rakiemRak dzisiaj nie jest wyrokiem. Dzięki postępowi medycyny nasze szanse na wygraną w walce z nowotworem są dziś naprawdę duże. Ale sami musimy pomóc organizmowi w tej walce odpowiednim stylem życia, w tym przede wszystkim prawidłową dietą i ruchem.

Ruch w chorobach„Nie dam rady ... To i tak na nic ... Nie ma sensu próbować ... Nigdy nie mam szczęścia ... To moja wina ... Swoją chorobą sprawiam wszystkim zawód ... Inni może wyzdrowieją, ale mnie brakuje energii, siły, odwagi, charakteru etc.”

Tai Chi dla zdrowiaStara chińska sztuka Tai Chi to powolne, rytmiczne i pełne gracji ćwiczenia. Ruchy wykonywane w Tai Chi tonują i wzmacniają wszystkie organy i mięśnie, poprawiają krążenie i postawę oraz relaksują ciało i umysł. To gimnastyka dla każdego. Zobacz jak zacząć.

Płatki lepsze od napojów energetycznychPo treningu skieruj się do lodówki i zaserwuj sobie miskę płatków zbożowych z mlekiem. Płatki z niskotłuszczowym mlekiem okazały się lepsze dla uprawiających sport niż drinki energetyczne. Dowodzą tego amerykańscy naukowcy.