kontuzje-na-dystansZwichnięcia kostki, naciągnięcie mięśni, przeforsowanie kolan i stawów skokowych
– to najczęstsze kontuzje najmodniejszego aktualnie sportu narodowego. Kontuzja to przecież nic innego, jak różnica między chęciami, a możliwościami sportowca.

fizjoterapiaUrazy są nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka. Niezależnie od profesji możemy zwichnąć nadgarstek, złamać nogę lub naderwać jakiś mięsień. Zazwyczaj szukamy pomocy u specjalistów od ortopedii, jednak największą pracę wykonują fizjoterapeuci.

wiosenna-aktywnosc-sxc.hu-1104985Dla tradycjonalistów przechadzka po parku i jazda na rowerze. Bardziej odważni i zdeterminowani mogą wybrać spacer na wysokości po linie średnicy pół centymetra lub wycieczkę z górki w kuli do zorbingu. Każda wiosenna aktywność jest dobra.

odchudzajacy-sport-photoxpress_5197601Aktywność fizyczna sprawia, że ryzyko zachorowania na wiele chorób znacząco się zmniejsza. Dobrze jest więc uprawiać sport, a jeszcze lepiej, gdy przy tej okazji stracimy zbędne kilogramy. Jaka dyscyplina sportowa będzie pod tym względem najlepsza?

Lekkie ćwiczenia chronią stawyZwyrodnienie stawów to choroba, w której uszkodzeniu ulega chrząstka stawowa. Typowe objawy to ból, obrzęk i sztywność. Ale podczas gdy intensywne ćwiczenia fizyczne zwiększają ryzyko zwyrodnienia stawów, to umiarkowana aktywność fizyczna chroni stawy przed zwyrodnieniem.

Rower zimąMiłośnicy rowerów mają przed sobą trudny okres. Tylko najwytrwalsi nie odstawili jeszcze rowerów w kąt, mając w pogardzie niskie temperatury. A przecież rowerem można jeździć także jesienią i zimą. Zimą jeździmy na nartach i łyżwach, dlaczego więc nie na rowerze.

Ćwiczenia przeciw osteopeniiRegularne ćwiczenia przy osteopenii, czyli zmniejszonej gęstości kości, poprawiają równowagę i szybkość chodzenia, zmniejszają ryzyko złamań, a nawet wydłużają życie. Dowodzą tego długoletnie badania fińskich naukowców.

Ruch w pracy dobry dla sercaPokonywanie drogi do pracy pieszo lub na rowerze zmniejsza ryzyko niewydolności serca - dowodzą naukowcy na łamach "Journal of the American College of Cardiology". Znaczenie ma także aktywność fizyczna w czasie, który spędzamy w pracy.

Ćwiczenia na bezsennośćNa bezsenność cierpią miliony osób w średnim i starszym wieku. Okazuje się, że zamiast prosić lekarza o receptę na tabletki nasenne, mogą one sięgnąć po darmowy, skuteczny i powszechnie dostępny środek zapewniający zdrowy sen. Tym cudownym środkiem są ćwiczenia aerobowe.

Minusy bieganiaOd wielu lat bieganie było uważane za idealną formę aktywności fizycznej. Jednak jak wszystko posiada drugą stronę medalu. Greg Brookes, osobisty trener celebrytów z Londynu, zdradził ciemną stronę biegania. Zobacz jaką.

Aktywność fizyczna i nowotworyOsoby, które przeszły terapię nowotworową powinny ćwiczyć przynajmniej przez 2,5 godziny tygodniowo, czyli tyle samo, ile przeciętna zdrowa osoba. Taką aktywność zaleca Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej.

Gimnastyka przeciw demencjiKobiety, które są aktywne fizycznie w którymkolwiek okresie swojego życia, są w mniejszym stopniu narażone na zaburzenia kognitywne niż kobiety, które prowadzą siedzący tryb życia. Największe korzyści przynosi jednak aktywność fizyczna nastolatek.

Dieta odchudzająca tylko z ćwiczeniamiWiosna to dobry okres na odchudzanie. Ale sama dieta bez równoległej aktywności fizycznej nie będzie zbyt efektywna. Co więcej, taka dieta może przynieść więcej szkody niż pożytku, bo prowadzi do zmniejszenia gęstości kości.

marsz przeciw udaromUdar jest jedną z głównych przyczyn śmierci i niepełnosprawności wśród osób dorosłych. Ryzyko udaru można znacząco zmniejszyć zażywając regularnie spacerów, najlepiej w intensywnym tempie. Do takich wniosków doszli amerykańscy naukowcy.