cwiczenia-ciaza-photoxpress_2721271Niezbyt intensywne ćwiczenia wykonywane regularnie zwiększają szansę na poczęcie dziecka. Ale nie przesadzaj, bo bardzo intensywna aktywność fizyczna nie daje już podobnych korzyści, a nawet może opóźnić zajście w ciążę.

cwiczenia-palcow-sxc.hu_321620Tradycyjna medycyna chińska przyjmuje, że w ciele ludzkim krąży energia życiowa ch’i. Zrównoważony przepływ tej energii oznacza zdrowie, a zablokowany przepływ - chorobę. Przywrócić równowagę można  prostymi ćwiczeniami palców.

joga-seks-photoxpress_2976523Wiadomo od dawna, że joga ma korzystny wpływ na zdrowie. Teraz naukowcy dowodzą, że podnosi popęd seksualany i poprawia odczuwanie satysfakcji z seksu, zwiększa wrażliwość na dotyk i bodźce seksualne. Dotyczy to zarówno mężczyzn jak i kobiet.

przetrenowanie-photoxpress_5121573Nasz model życia zmusza nas często do spędzania większości czasu za biurkiem czy w samochodzie. Ale są też tacy, którzy przesadzają z siłownią i treningami. A ryzyko przetrenowania jest spore. Zobacz jakie to zagrożenia.

ruch-wypalenie-sxc.hu_657075_91693820Od dawna wiadomo, że aktywność fizyczna chroni przed depresją, ale teraz naukowcy dowodzą, że może uchronić również przed wypaleniem zawodowym, głównie dlatego, że jest skuteczną metodą walki ze stresem.


Aktywność fizyczna na depresjęAktywność fizyczna sprzyja odczuwaniu pozytywnych emocji, entuzjazmu i ekscytacji i dlatego jest skuteczna jako terapia w depresji. Amerykańscy naukowcy dowodzą, dlaczego ćwiczenia są skuteczne w terapii depresji, ale nie stanów lękowych.

cwiczenia-cukrzyca-photoxpress_2721271Zaledwie pół godziny intensywnego wysiłku tygodniowo poprawi wskaźniki związane z cukrzycą oraz fizyczną wydolność pacjenta. Pod wieloma względami może on zastąpić dłuższy wysiłek o umiarkowanej intensywności.

joga-krzyz-sxc.hu_118151Naukowcy dowodzą, że zarówno joga, jak i stretching mogą być dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem dla osób pragnących poprzez aktywnośc fizyczną zniwelować bóle okolicy lędźwiowej. Pisze o tym pismo "Archives of Internal Medicine".

aktywnosc-starosc-photoxpress_2551704Korzyści płynące z aktywności fizycznej kumulują się przez całe życie. Dlatego ci, którzy ćwiczyli regularnie w poprzednich latach są silniejsi i bardziej wydolni fizycznie w średnim wieku. Dowodzą tego brytyjsko-australijskie badania.

gimnastyka-depresja-photoxpress_4608964U chorych na depresję, u których nie zadziałała pierwsza metoda leczenia można zastosować ćwiczenia z równie dobrym skutkiem, co wprowadzenie drugiego leku. Dowodzą tego amerykańskie badania, o których donosi pismo "Journal of Clinical Psychiatry".

Wystarczy kwadrans ćwiczeń-photoxpress_5197601Osoby poświęcające 15 minut dziennie na ćwiczenia mają szansę żyć średnio o 3 lata dłużej od osób zupełnie nieaktywnych. A ci spędzający średnio 6 godzin przed telewizorem, będą żyć niemal o 5 lat krócej od rówieśników.

Aktywność fizyczna przy rakuAktywność fizyczna obniża śmiertelność u chorych na raka i zapobiega nawrotom - wynika z brytyjskiego raportu. Specjaliści twierdzą, że wszyscy pacjenci leczeni na nowotwór powinni ćwiczyć przez około 150 minut tygodniowo.

aktywnosc-pamiec-sxc.hu_894779Aktywność fizyczna w każdym wieku korzystnie wpływa nie tylko na naszą sprawność fizyczną i stan zdrowia, ale też na funkcjonowanie mózgu i zdolności intelektualne - potwierdza analiza ponad 100 różnych badań naukowych.

marsz-zza-biurka„Zaczynam ćwiczyć od poniedziałku” to chyba najpopularniejsze zdanie w Polsce. Z powodu nadmiaru obowiązków, możemy ćwiczyć jedynie kilka godzin w tygodniu.  Podpowiadamy, jak dojść do formy i się za bardzo nie napocić.