zaplanuj-swoj-trening-photoxpress 8363023Nieważne czy jesteś fanatyczką ćwiczeń, czy też stawiasz pierwsze kroki na tym polu, by osiągnąć optymalne wyniki, twój plan treningu powinien uwzględniać różne rodzaje ćwiczeń. A jakie ćwiczenia powinny składać się na regularny trening?

dlaczego warto ćwiczyćMasz mnóstwo wymówek, by nie ćwiczyć:  brak czasu, brak formy, za późno by zaczynać itd. Ale nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Zdaniem naukowców za spadek sprawności odpowiada nie tyle proces starzenia się, co brak ruchu. A co dają ćwiczenia?

Choroby z siedzenia

Ile godzin dziennie siedzisz? W pracy? W samochodzie? Podczas posiłków? Przed telewizorem? W czasie spotkania rodzinnego czy towarzyskiego? Z badań wynika, że siedzimy za długo. A siedzący tryb życia nie tylko zwiększa ryzyko wielu chorób ale skraca przewidywaną długość życia.

trampolina-sxc.hu 342559 Ćwiczenia na trampolinie to hit ostatnich lat. Mają rewelacyjny wpływ na zdrowie. Nie tylko pobudzają system odpornościowy i krążenie krwi, ale także wzmacniają kości, spowalniają efekty starzenia, zmniejszają stres i przeciwdziałają depresji. Jak i ile ćwiczyć?

cwiczenia-bolesny-kark-photoxpress 1225084Bóle karku potrafią być bardzo dokuczliwe. Na szczęście najczęściej sami możemy sobie pomóc. Jedną ze skuteczniejszych terapii są lekkie ćwiczenia rozciągające mięśni karku. Podpowiadamy jak je robić, by sobie pomóc, a nie zaszkodzić.

ruch-pamiec-photoxpress 3402155Z wiekiem i pod wpływem stresu jesteśmy narażeni na ryzyko zaburzeń poznawczych. Ale wystarczy regularnie ćwiczyć lub spacerować, by znacznie poprawić pamięć, chociaż różne rodzaje ćwiczeń inaczej wpływają na mózg.

cwiczenia-mimochodem-photoxpress_1079004Nie masz czasu na zajęcia fitness, poranną gimnastykę czy jogging? Nic straconego, możesz wykorzystać codzienne zajęcia do przeprowadzania ćwiczeń mimochodem, niewidocznych dla otoczenia, a całkiem efektywnych. Oto parę pomysłów.

cwicz-efektywniej-photoxpress_4529989Udało ci się wygospodarować czas na regularne ćwiczenia? To dobrze, ale nie zmarnuj go. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać czas, który poświęcasz na ćwiczenia, by wykorzystać go jak najefektywniej.

technika-aleksandra2-photoxpress 2822853Technika Aleksandra to metoda rozpoznawania i korekty wad ruchu i postawy. Jest nieoceniona w przypadku długotrwałego przesiadywania przed monitorem, skrzywienia kręgosłupa czy bóli krzyża lub karku. Zastosowanie Techniki Alexandra jest bardzo szerokie.

chodzenie-photoxpress_5212938Marsz czyli intensywny chód to jedno z najlepszych ćwiczeń pod słońcem. By je wykonywać, niepotrzebne są szczególne predyspozycje, kosztowne wyposażenie, ani długa nauka. Można ćwiczyć prawie wszędzie i  całkowicie za darmo.

qigong-sxc.hu_1000134Qigong uprawia na świecie już wiele milionów ludzi. Robią to, by leczyć choroby, poprawiać ogólny stan zdrowia i przedłużać życie w zdrowiu i szczęściu, bo Qigong nie tylko relaksuje, ale i regeneruje organizm i usprawnia wszystkie jego funkcje.

rozgrzewka-photoxpress_4847153Każda dziedzina sportu wymaga ogromnego wysiłku fizycznego. Jakakolwiek aktywność fizyczna nie może jednak odbyć się bez wcześniejszego przygotowania organizmu do wysiłku. Zobacz jak wykonac rozgrzewkę.

903839_92960831-odchudzanie-gimnastyka-mĆwiczenia z mniejszymi ciężarkami budują mięśnie i zwiększają wytrzymałość tak samo jak ćwiczenia z większym obciążeniem. Potrzebna jest jednak większa ilość powtórzeń. To dobra wiadomość dla osób z chorymi stawami.

cwiczenia-nadcisnienie-photoxpress_2551704Warto ćwiczyć mając nadciśnienie. Ćwiczenia zmniejszają bowiem ryzyko śmierci u osób cierpiących na nadciśnienie i to nie tylko z przyczyn kardiologicznych. Dowodzą tego szeroko zakrojone tajwańskie badania.