Spis treści

Zalecane ćwiczenia II

5. Ćwiczenie dolnych mięśni brzucha

Ćwiczenie mięśni brzuchaPozycja wyjściowa: leżenie na plecach, nogi razem, kolana zgięte, stopy płasko na podłożu, plecy przylegają do podłoża.

Ćwiczenie:

A. Złap rękami jedno kolano i podciągnij do klatki piersiowej. Utrzymaj pozycję przez kilka sekund, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie drugą nogą.

 

Ćwicz, by nie bolał cię krzyż

 

 

B. Podciągnij kolano jednej nogi do klatki piersiowej, wyprostuj nogę i wytrzymaj tak przez kilka sekund. Powoli opuść nogę do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie drugą nogą.

 

 

Gimnastyka przeciw bólom pleców

 

C. Podnieś jedną nogę utrzymując ją cały czas wyprostowaną w kolanie. Wytrzymaj kilka sekund, powróć powoli do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie drugą nogą.
Podczas wykonywania tych ćwiczeń, cały czas miednica i niećwicząca noga pozostają nieruchomo na podłożu. Nie wstrzymuj oddechu.

 

6. Ćwiczenie mięśni brzucha

Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach, stopy opierają się o podłoże piętami, kolana lekko zgięte.
Ćwiczenie:
Ćwicz mięśnie brzucha

A. Powoli wyciągnij przed siebie ramiona, tak daleko jak możesz, podnosząc jednocześnie górną część tułowia. Nie napinaj mięśni karku, oddychaj normalnie, wytrzymaj kilka sekund. Powróć do pozycji wyjściowej.

 

 

Gimnastyka na bóle pleców

 

B. Skrzyżuj ramiona na klatce piersiowej, podciągnij brodę do klatki piersiowej i powoli zbliżaj łokcie do kolan podnosząc równocześnie górną część tułowia. Nie napinaj mięśni karku, oddychaj normalnie, wytrzymaj kilka sekund. Powróć do pozycji wyjściowej.

 

Zdrowy kręgosłup

 

C. Połóż ręce z tyłu głowy i powoli skłaniaj głowę do klatki piersiowej, a następnie tułowia. Wytrzymaj kilka sekund, oddychając normalnie, a następnie powróć do pozycji wyjściowej.

 

Zobacz również:

Ból pleców i krzyża


Bóle pleców i krzyża

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń

Gimnastyka przy artretyzmie


Ćwiczenia na artretyzm