Spis treści

Ćwiczenia izometryczne przy istniejącej osteoporozie I

Ćwiczenie na wzmocnienie górnych mięśni prostujących odcinek piersiowy kręgosłupa.

Prosty kręgosłup



Siadamy na krześle, nie korzystając z oparcia, łokcie odchylone do tyłu, przedramiona poziomo, dłonie zwrócone do przodu. Przyciągamy łopatki do siebie i liczymy wolno do pięciu, potem rozluźniamy mięśnie. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

 

Ćwiczenie na wzmocnienie grupy prostowników kręgosłupa.

Ćwiczenie na prosty kręgosłup

 

 

Siadamy na krześle, nie korzystając z oparcia, łokcie uniesione do góry, dłonie spięte w klamrę i oparte o potylicę. Odchylamy łokcie maksymalnie do tyłu, dłonie pozostają na potylicy, bierzemy głęboki wdech, rozluźniamy mięśnie wykonując wydech. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

 

Ćwiczenie na wzmocnienie grupy prostowników kręgosłupa.

Wzmacniamy kręgosłup

 

Kładziemy się na podłodze, pod klatkę piersiową i brzuch podkładamy poduszkę, ręce wyprostowane za plecami, nogi wyprostowane jak przy wspinaniu na palce i oparte paluchami o podłogę. Unosimy głowę i ramiona od podłogi do góry, brzuch i dolną część klatki piersiowej pozostawiając na poduszce. Pozostajemy w tej pozycji, licząc wolno do pięciu. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

 

Ćwiczenie na wzmocnienie grupy mięśni prostujących kręgosłup w okolicy lędźwiowej oraz prostowników bioder.

Prosty kręgosłup

 

Klękamy na podłodze, podpierając tułów na wyprostowanych rękach. Unosimy od podłogi lekko zgiętą w kolanie nogę – aż do wyprostowania w stawie biodrowym. Pozostajemy w tej pozycji, licząc wolno do pięciu. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

 

Ćwiczenie na wzmocnienie mięśni brzucha.

Wzmacnianie mięśni brzuchaKładziemy sie na wznak na równej powierzchni, ręce splecione na brzuchu, głowa oparta na podłodze. Wyprostowane w kolanach nogi unosimy nad ziemię na wysokość ok. 20-30 cm i utrzymujemy się w tej pozycji, licząc wolno do pięciu. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

 

Zobacz również:

Uzdrawiające Tai Chi


Uzdrawiające Tai Chi

Ból pleców i krzyża


Przy bólach krzyża

Gimnastyka przy artretyzmie


Ćwiczenia na artretyzm