Spis treści

Ćwiczenia nadgarstków i dłoni

Cel ćwiczeń: Zwiększenie ruchomości nadgarstków, wzmocnienie mięśni nadgarstków.

Uwagi: Jeśli miałaś zabieg chirurgiczny nadgarstków lub łokci, skonsultuj się ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem ćwiczeń. Przerwij ćwiczenie, jeśli odczuwasz mrowienie lub drętwienie rąk.

 

1. Ćwiczenie nadgarstków

Ćwiczenia nadgarstków

 

Ćwiczenie możesz wykonywać w pozycji siedzącej lub stojącej. Jeśli siedzisz, oprzyj dłonie i przedramiona na udach, stole lub oparciu fotela. Jeśli stoisz, zegnij ręce w łokciach i trzymaj przed sobą dłonie zgięte do dołu. Nie ruszając przedramion, podnieś dłonie do góry i wytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy.

  

2. Ćwiczenia palców

Ćwiczenia rąk w artretyzmie

 

 

A. Dłonie wyprostowane, skierowane palcami do góry. Nie ruszając palcami i nie napinając ich, zegnij kciuk i staraj się dotknąć nim opuszki pod małym palcem. Wytrzymaj tak 3 sekundy, następnie odegnij kciuk w przeciwległym kierunku, tak daleko jak tylko możesz.

  

 

Ćwiczenia rąk

 

 

 

B. Zegnij palce w luźną pięść, kciuk wyprostowany. Wytrzymaj tak 3 sekundy, następnie wyprostuj wszystkie palce, kierując kciuk na zewnątrz.

 

 

 

oprac. barb/asja

 

Zobacz również:

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń

Jak ćwiczyć przy reumatyzmie


Ćwiczenia na reumatyzm

Ból pleców i krzyża

Ćwiczenia przy bólach krzyża