Spis treści

 

Ćwiczenia ramion i łokci

Cel ćwiczeń: Zwiększenie ruchomości ramion i łokci, wzmocnienie mięśni ramion i łokci, rozluźnienie mięśni karku i ramion, poprawa postawy.

Uwagi: Jeśli miałaś zabieg chirurgiczny ramion lub łokci, skonsultuj się ze swoim chirurgiem przed rozpoczęciem ćwiczeń. Ćwiczenia te nie są zalecane dla ludzi z poważniejszymi uszkodzeniami stawów barkowych.

 

1. Wymachy rąk

Gimnastyka w chorobach artretycznych

 

 

 

Stań prosto, ramiona opuszczone wzdłuż ciała.

Podnieś jedną lub obie ręce do przodu a następnie do góry, tak wysoko jak tylko się da. Powróć do pozycji wyjściowej.

 

 

2. Samomasowanie okolic krzyża

 

Gimnastyka przy reumatyzmieUsiądź na krześle w odległości ok. 10 cm od oparcia, plecy wyprostowane na ile to możliwe. Umieść dłonie stroną grzbietową w dolnej części pleców (patrz rysunek), po czym powoli przesuwaj je do góry do momentu aż poczujesz napięcie w ramionach. Wytrzymaj 3 sekundy i powoli przesuwaj dłonie w odwrotnym kierunku.

Jeśli masz problem z wykonaniem tego ćwiczenia, możesz robić masaż na zmianę jedną ręką, pomagając sobie drugą. Pamiętaj, by nie przekraczać granicy bólu.

 

3. Obrót ramion

Ćwiczenia artreetyzm/reumatyzm

 

Usiądź lub stań tak prosto jak to jest możliwe. Podnieś ręce do góry i oprzyj dłonie z tyłu głowy. Zrób głęboki wdech. W trakcie wydechu obracaj łokcie do przodu. Ponownie wdech i łokcie rozwarte na szerokość ramion.

 

 

4. Obrót przedramion

Artretyzm - ćwiczenia przedramion

 

Stań prosto, ramiona wzdłuż ciała. Zegnij ręce w łokciach pod kątem prostym (przedramiona równolegle do podłogi), dłonie grzbietem do dołu. Powoli obracaj dłonie o 180 stopni (grzbiet do góry), wytrzymaj tak 3 sekundy i ponownie powoli odwróć dłonie grzbietem do dołu.

 

 

Zobacz również:

Ból pleców i krzyża


Bóle pleców i krzyża

Jak ćwiczyć przy reumatyzmie


Ćwiczenia na reumatyzm

Stany zapalne


Stany zapalne