Spis treści

 

Ćwiczenia ramion

Cel ćwiczeń: Zwiększenie ruchomości barków, wzmocnienie mięśni ramion, rozluźnienie mięśni karku i ramion.

Uwagi: Jeśli ćwiczenie sprawi ci ból, przerwij je i skonsultuj się ze swoim lekarzem.

 

1. Obrót barków

 

Gimnastyka na artretyzm

 

Zrób jeden obrót barków do przodu czyli podnieś oba barki do góry, potem skieruj je do przodu, na dół i do tyłu, a następnie zrób taki sam obrót narków w przeciwnym kierunku czyli najpierw do góry, potem do tyłu, na dół i do przodu.

 

 

 

2. Skłony głowy

 

Artretyzm - gimnastyka

 

Stań prosto, wzrok przed siebie.
Skłoń głowę na bok, tak by zbliżyć ją jak najbliżej prawego barku, wytrzymaj tak 3 sekundy, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Następnie zrób podobny skłon do lewego barku.
W czasie ćwiczenia nie wykręcaj głowy, cały czas patrz przed siebie, nie podnoś ramion do ucha.

 

 

3. Wzruszanie ramionami

 

Gimnastyka na reumatyzm

 

A. Podnieś jeden bark i po 3 sekundach opuść go. Następnie zrób to samo z drugim barkiem. Pamiętaj, by w czasie ćwiczenia unosić tylko jeden bark, a drugi w tym czasie pozostawał opuszczony i rozluźniony.

B. Podnieś oba barki, zbliżając je do uszu. Wytrzymaj tak 3 sekundy, następnie opuść barki i całkowicie rozluźnij je.
W czasie ćwiczenia nie skręcaj głowy ani ciała, nie garb się ani nie ściągaj łopatek.

 

Zobacz również:

Ćwiczenia na osteoporozę


Ćwiczenia na osteoporozę

Ziołolecznictwo - reumatyzm


Zioła w chorobach reumatycznych

Trening wzmacniający kości


Trening na mocne kości