Spis treści

Ćwiczenia karku

Cel ćwiczeń: Zwiększenie zakresu ruchu głową, rozluźnienie mięśni karku i ramion, poprawa postawy.

Uwagi: Ćwiczenia powinny być wykonywane powoli i spokojnie. W przypadku zawrotów głowy przerwij ćwiczenie. Jeśli cierpisz na schorzenia związane z kręgami szyjnymi, zapytaj się najpierw swojego lekarza czy możesz ćwiczyć.

 

1. Cofanie i wysuwanie brody

 

Cwiczenia karku

 

 

 

Cofnij brodę tak daleko jak możesz, tak by utworzył ci się drugi podbródek. Głowę trzymaj prosto i patrz przed siebie. Wytrzymaj tak 3 sekundy. Następnie wyprostuj szyję (tak jakby ktoś ciągnął cię do góry za włosy).

 

 

2. Obroty głową

 

Ćwiczenia przy artretyzmie

 

 

Stań prosto, wzrok skierowany przed siebie.
Obróć głowę w prawo, tak by spojrzeć co jest za twoim prawym barkiem. Wytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Następnie zrób obrót głowy w lewo, wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

Zobacz również:

Ból pleców i krzyża

Ćwiczenia na bóle krzyża

Lecznicza moc Hildegardy


Reumatyzm metodami Hildegardy

Co leczy seler?


Seler na reumatyzm