Spis treści

Spacery

  1. Zrób 5 kroków i nagle zatrzymaj się. Odczekaj 10 sekund lub, jeśli masz zawroty głowy, do czasu aż zawroty miną. Powtarzaj ćwiczenie aż pokonasz dystans 15 m. Ćwiczenie wykonuj 2 razy dziennie, zwiększając stopniowo dystans do 20 m.

  2. Zrób 5 kroków do przodu, następnie obróć się i wykonaj 5 kroków z powrotem. Odczekaj 10 sekund lub, jeśli masz zawroty głowy, do czasu aż zawroty miną. Powtórz ćwiczenie 5 razy. Ćwiczenie wykonuj 2 razy dziennie, zwiększając stopniowo ilość powtórzeń do 10.

  3. Idź do przodu, co drugi krok obracaj głowę raz w prawo raz w lewo. Przejdź tak ok. 15 m. Powtarzaj ćwiczenie robiąc skłony głową do przodu i tyłu oraz na boki. Ćwiczenie wykonuj 2 razy dziennie, zwiększając stopniowo dystans do 30 m.

    Uwaga: Na początku z pewnością będziesz się plątać ale z czasem dojdziesz do wprawy. Jest to najtrudniejsze ćwiczenie, więc zalecane jest, by druga osoba była w pobliżu dla asekuracji.

oprac. barb
na podstawie: Yahoo/Health

 

Zobacz również:

Ćwiczenia na poprawę wzroku


Ćwiczenia na poprawę wzroku

Zawroty głowy i osteoporoza


Osteoporoza a zawroty głowy

Szumy uszne


Szumy uszne