Wady postawy - jakie ćwiczenia?

Wady postawy mają swój początek najczęściej w dzieciństwie, kiedy kręgosłup znajduje się w fazie wzrostu. Popełnione wówczas błędy rzutują na naszą sprawność i funkcjonowanie w dorosłym życiu. Jak im zapobiegać i jak sobie radzić ze schorzeniami kręgosłupa?

technika-aleksandra2-photoxpress 2822853Technika Aleksandra to metoda rozpoznawania i korekty wad ruchu i postawy. Jest nieoceniona w przypadku długotrwałego przesiadywania przed monitorem, skrzywienia kręgosłupa czy bóli krzyża lub karku. Zastosowanie Techniki Alexandra jest bardzo szerokie.

cwiczenia-nadcisnienie-photoxpress_2551704Warto ćwiczyć mając nadciśnienie. Ćwiczenia zmniejszają bowiem ryzyko śmierci u osób cierpiących na nadciśnienie i to nie tylko z przyczyn kardiologicznych. Dowodzą tego szeroko zakrojone tajwańskie badania.

cwiczenia-cukrzyca-photoxpress_2721271Zaledwie pół godziny intensywnego wysiłku tygodniowo poprawi wskaźniki związane z cukrzycą oraz fizyczną wydolność pacjenta. Pod wieloma względami może on zastąpić dłuższy wysiłek o umiarkowanej intensywności.

joga-krzyz-sxc.hu_118151Naukowcy dowodzą, że zarówno joga, jak i stretching mogą być dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem dla osób pragnących poprzez aktywnośc fizyczną zniwelować bóle okolicy lędźwiowej. Pisze o tym pismo "Archives of Internal Medicine".

gimnastyka-depresja-photoxpress_4608964U chorych na depresję, u których nie zadziałała pierwsza metoda leczenia można zastosować ćwiczenia z równie dobrym skutkiem, co wprowadzenie drugiego leku. Dowodzą tego amerykańskie badania, o których donosi pismo "Journal of Clinical Psychiatry".

Aktywność fizyczna przy rakuAktywność fizyczna obniża śmiertelność u chorych na raka i zapobiega nawrotom - wynika z brytyjskiego raportu. Specjaliści twierdzą, że wszyscy pacjenci leczeni na nowotwór powinni ćwiczyć przez około 150 minut tygodniowo.

fizjoterapiaUrazy są nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka. Niezależnie od profesji możemy zwichnąć nadgarstek, złamać nogę lub naderwać jakiś mięsień. Zazwyczaj szukamy pomocy u specjalistów od ortopedii, jednak największą pracę wykonują fizjoterapeuci.

Ćwiczenia przeciw osteopeniiRegularne ćwiczenia przy osteopenii, czyli zmniejszonej gęstości kości, poprawiają równowagę i szybkość chodzenia, zmniejszają ryzyko złamań, a nawet wydłużają życie. Dowodzą tego długoletnie badania fińskich naukowców.

Ćwiczenia na bezsennośćNa bezsenność cierpią miliony osób w średnim i starszym wieku. Okazuje się, że zamiast prosić lekarza o receptę na tabletki nasenne, mogą one sięgnąć po darmowy, skuteczny i powszechnie dostępny środek zapewniający zdrowy sen. Tym cudownym środkiem są ćwiczenia aerobowe.

Aktywność fizyczna i nowotworyOsoby, które przeszły terapię nowotworową powinny ćwiczyć przynajmniej przez 2,5 godziny tygodniowo, czyli tyle samo, ile przeciętna zdrowa osoba. Taką aktywność zaleca Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej.

Gimnastyka na depresjęGimnastyka i ruch stanowią znakomity lek dla wielu osób z depresją i zaburzeniami lękowymi. Z amerykańskich badań wynika, że osoby, które ćwiczą, zgłaszają mniej symptomów depresji i zaburzeń lękowych oraz obniża się ich poziom stresu i złości.