Wady postawy - jakie ćwiczenia?

Wady postawy mają swój początek najczęściej w dzieciństwie, kiedy kręgosłup znajduje się w fazie wzrostu. Popełnione wówczas błędy rzutują na naszą sprawność i funkcjonowanie w dorosłym życiu. Jak im zapobiegać i jak sobie radzić ze schorzeniami kręgosłupa?

technika-aleksandra2-photoxpress 2822853Technika Aleksandra to metoda rozpoznawania i korekty wad ruchu i postawy. Jest nieoceniona w przypadku długotrwałego przesiadywania przed monitorem, skrzywienia kręgosłupa czy bóli krzyża lub karku. Zastosowanie Techniki Alexandra jest bardzo szerokie.

cwiczenia-nadcisnienie-photoxpress_2551704Warto ćwiczyć mając nadciśnienie. Ćwiczenia zmniejszają bowiem ryzyko śmierci u osób cierpiących na nadciśnienie i to nie tylko z przyczyn kardiologicznych. Dowodzą tego szeroko zakrojone tajwańskie badania.

cwiczenia-cukrzyca-photoxpress_2721271Zaledwie pół godziny intensywnego wysiłku tygodniowo poprawi wskaźniki związane z cukrzycą oraz fizyczną wydolność pacjenta. Pod wieloma względami może on zastąpić dłuższy wysiłek o umiarkowanej intensywności.

joga-krzyz-sxc.hu_118151Naukowcy dowodzą, że zarówno joga, jak i stretching mogą być dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem dla osób pragnących poprzez aktywnośc fizyczną zniwelować bóle okolicy lędźwiowej. Pisze o tym pismo "Archives of Internal Medicine".

gimnastyka-depresja-photoxpress_4608964U chorych na depresję, u których nie zadziałała pierwsza metoda leczenia można zastosować ćwiczenia z równie dobrym skutkiem, co wprowadzenie drugiego leku. Dowodzą tego amerykańskie badania, o których donosi pismo "Journal of Clinical Psychiatry".

Aktywność fizyczna przy rakuAktywność fizyczna obniża śmiertelność u chorych na raka i zapobiega nawrotom - wynika z brytyjskiego raportu. Specjaliści twierdzą, że wszyscy pacjenci leczeni na nowotwór powinni ćwiczyć przez około 150 minut tygodniowo.

fizjoterapiaUrazy są nieodłącznym elementem w życiu każdego człowieka. Niezależnie od profesji możemy zwichnąć nadgarstek, złamać nogę lub naderwać jakiś mięsień. Zazwyczaj szukamy pomocy u specjalistów od ortopedii, jednak największą pracę wykonują fizjoterapeuci.

Ćwiczenia przeciw osteopeniiRegularne ćwiczenia przy osteopenii, czyli zmniejszonej gęstości kości, poprawiają równowagę i szybkość chodzenia, zmniejszają ryzyko złamań, a nawet wydłużają życie. Dowodzą tego długoletnie badania fińskich naukowców.

Ćwiczenia na bezsennośćNa bezsenność cierpią miliony osób w średnim i starszym wieku. Okazuje się, że zamiast prosić lekarza o receptę na tabletki nasenne, mogą one sięgnąć po darmowy, skuteczny i powszechnie dostępny środek zapewniający zdrowy sen. Tym cudownym środkiem są ćwiczenia aerobowe.

Aktywność fizyczna i nowotworyOsoby, które przeszły terapię nowotworową powinny ćwiczyć przynajmniej przez 2,5 godziny tygodniowo, czyli tyle samo, ile przeciętna zdrowa osoba. Taką aktywność zaleca Amerykańskie Kolegium Medycyny Sportowej.

Gimnastyka na depresjęGimnastyka i ruch stanowią znakomity lek dla wielu osób z depresją i zaburzeniami lękowymi. Z amerykańskich badań wynika, że osoby, które ćwiczą, zgłaszają mniej symptomów depresji i zaburzeń lękowych oraz obniża się ich poziom stresu i złości.

Ćwiczenia w chorobach przewlekłychRegularne ćwiczenia mogą łagodzić lęki towarzyszące chorobie przewlekłej. A lęki te mogą znacznie obniżać jakość życia pacjentów i przyczyniać się do nieprzestrzegania zaleceń lekarskich, co z kolei negatywnie odbija się na wynikach terapii.

Ćwiczenia na artretyzmJesień to okres, w którym bóle artretyczne dają się szczególnie we znaki. Stawy stają się sztywne, opuchnięte i potwornie obolałe. Unikamy ruchu, ale paradoksalnie jedynym naprawdę skutecznym sposobem walki z artretyzmem jest aktywność fizyczna.

Ćwiczenia na artretyzmCzłowiek ma naturalną tendencję do ograniczania aktywności fizycznej w czasie choroby i na ogół jest to mądre postępowanie. Jednak w przypadku zwyrodnieniowych chorób stawów bezruch może być bardzo szkodliwy.

Aktywność fizyczna w walce z rakiemRak dzisiaj nie jest wyrokiem. Dzięki postępowi medycyny nasze szanse na wygraną w walce z nowotworem są dziś naprawdę duże. Ale sami musimy pomóc organizmowi w tej walce odpowiednim stylem życia, w tym przede wszystkim prawidłową dietą i ruchem.

Ruch w chorobach„Nie dam rady ... To i tak na nic ... Nie ma sensu próbować ... Nigdy nie mam szczęścia ... To moja wina ... Swoją chorobą sprawiam wszystkim zawód ... Inni może wyzdrowieją, ale mnie brakuje energii, siły, odwagi, charakteru etc.”

cwiczenia-zawroty-glowyWiele z nas cierpi na chroniczne lub okresowe zawroty głowy. W obawie przed upadkiem, ograniczamy ruch do minimum. Ale istnieją proste ćwiczenia zmniejszające objawy zawrotów głowy, które można wykonywać we własnym domu.