Spis treści

Gimnastyka

Ćwiczenie 1

Gimnastyka na płaski brzuch
W pozycji leżącej na plecach, ramiona wyprostowane wzdłuż tułowia, podnieś wyprostowane nogi na wysokość ok. 15 cm (poz. A).
Podciągaj na zmianę jedną nogę do klatki piersiowej (poz. B), pamiętając by podczas całego ćwiczenia noga wyprostowana nie dotknęła podłogi. Pilnuj, by plecy były cały czas wyprostowane, a miednica dotykała podłogi.
Powtarzaj ćwiczenie po 15 do 20 razy dla każdej nogi. Podczas całego ćwiczenia oddychaj normalnie.

Ćwiczenie 2

Gimnastyka na płaski brzuch
W pozycji leżącej na plecach, ramiona wyprostowane wzdłuż tułowia, zegnij nogi w kolanach i oprzyj stopy o podłogę (poz. A).
Podciągnij obie nogi w kierunku klatki piersiowej (poz. B), pamiętając, by plecy były cały czas wyprostowane, a miednica dotykała podłogi. Pilnuj właściwego oddechu tj. wydech przez usta w momencie podciągania nóg, a wdech przez nos podczas powrotu do pozycji wyjściowej.
Powtórz ćwiczenie 15-20 razy.

Ćwicz 3-5 razy w tygodniu. Przez pierwsze 3 tygodnie wykonuj w każdym seansie 2 serie każdego ćwiczenia, a od czwartego tygodnia po 3 serie.
Ćwiczyć możesz godzinę przed i po posiłku.

Dodatkowo wykonuj ćwiczenia wszystkim znane choćby z lekcji WF, czyli popularne „brzuszki” wykonywane w pozycji leżącej na plecach:

  • Podnoś górną część tułowia tak, aby tułów i nogi stworzyły kąt prosty, bądź (trudniej i przy prostych nogach) aby dotknąć głową kolan a rękami stóp.

  • Podnoś się tak, aby dotknąć prawym łokciem ziemi za lewym kolanem, a potem na odwrót.

  • Podnieś ręce i spleć dłonie pod karkiem. Unoś górną część ciała nie odrywając stóp od podłogi, wytrzymaj kilka sekund i powróć do pozycji wyjściowej.

  • Ugnij kolana, stopy mocno oprzyj o podłoże, unieś ręce i spleć dłonie pod karkiem. Unoś na kilka sekund górną część ciała, tak by poczuć jak pracują mięśnie całego brzucha. Nie odrywaj stóp od podłogi.

Ćwiczenia powtarzamy 10-20 razy.

 

Zobacz również:

Żywność, która odchudza


Żywność, która odchudza

Schudnij bez wyrzeczeń


Schudnij bez wyrzeczeń

Niebezpieczna otyłość brzuszna


Szeroka talia skraca życie