Spis treści

Odżywianie

  • Unikaj produktów wzdymających, a jeszcze lepiej używaj przypraw wspomagających trawienie i usuwających gazy, takich jak majeranek, kminek, anyż, kolendra, lebiodka, tymianek, czosnek. Zalecane jest również picie wiatropędnych ziółek, np. z kopru włoskiego, liści borówki, bylicy, mięty, lawendy, macierzanki czy rumianku. W pozbyciu się gazów pomóc może też węgiel aktywny i probiotyki.

  • Zidentyfikuj produkty, które sprawiają problem. Może to być tłuste mięso, tłuste mleko, niektóre warzywa wysokobłonnikowe.

  • Ograniczyć spożywanie tłuszczów zarówno tych widocznych (masło, śmietana) jak i ukrytych w wędlinach, pasztetach, serach, ciastkach itp.

  • Ogranicz do minimum spożycie cukru.

  • Jedz dużo warzyw i owoców, chude przetwory mleczne, aby zrównoważyć florę bakteryjną jelit oraz produkty bogate w magnez.

 

Zobacz również:

Szczupła po menopauza


Nie przytyj po menopauzie

Cellulit


Cellulit? Pozbądź się go!

Co jeść, by mieć płaski brzuch


Koniec z tłuszczem na brzuchu