Ruszaj się zimą

Wiele z nas, aktywnych w ciepłej porze roku, zimą wybiera hibernacje lub ogranicza ruch do ćwiczeń w ciepłych pomieszczeniach. Całkiem niesłusznie. Zimowy ruch na świeżym jest nam bardziej potrzebny niż ten uprawiany w lecie.

cwiczenia-ciazaUprawianie ćwiczeń fizycznych weszło ci już w krew. Trochę to trwało, zanim wciągnęłaś się w nawyk regularnej fizycznej aktywności, ale teraz nie wyobrażasz sobie życia bez tego. Tymczasem okazuje się, że jesteś w ciąży.

pojedyncza-sesja-cwiczen-photoxpress_2721271Wiemy, że w walce z nadwagą najlepsza jest aktywność fizyczna, ale tak trudno zabrać się za nią, zwłaszcza że jej efekty nie są widoczne od razu. Ale czy rzeczywiście na efekty trzeba czekać? Naukowcy sugerują coś innego.

czuj-rytm-photoxpress_12049_6913bBez względu na to, czy jesteś biegaczem startującym w zawodach, czy entuzjastką aerobiku lub weekendową rowerzystką, ważne jest, czy ćwiczysz z odpowiednią intensywnością. Określ swój docelowy przedział tempa pracy serca, aby maksymalnie wykorzystać każdy trening.

cwiczac-zmniejszasz-ryzyko-photoxpress_6338651Czy wiesz, że podjęcie regularnych ćwiczeń może, oprócz wszystkich innych korzyści, oddalić od ciebie widmo raka piersi czy innych chorób nowotworowych? Że może zapobiegać wielu innym chorobom i zwolnić proces starzenia?

wdychaj-energie-wydychaj-stres-sxc.hu_470762_72700959Jeżeli zrozumiesz, jak oddychanie powiązane jest z nastrojem, możesz je ćwiczyć, by radzić sobie z emocjami. Odpowiednia technika pomoże zapanować nad sobą w sytuacjach krytycznych. I łatwo będzie ci zachować zimną krew, gdy wzrośnie napięcie.

Jaki trening dla Ciebie?Ćwiczenia nie tylko wydłużają nasze życie, ale także poprawiają jego jakość, sprawiają, że pełniej możemy się nim cieszyć. Jak ocenić swoje ciało, świadomość i motywację, aby znaleźć dla siebie idealny model treningu? Jesteś vata, pitta czy kapha? Yang czy yin?

skoki-kosciWszelkiego rodzaju podskoki, pajacyki czy wypady, w których następuje mocne uderzenie o podłoże to dobry sposób na wzmocnienie kości. Takie ćwiczenia są szczególnie skuteczne u nastolatków w okresie dojrzewania.

Jogging na inteligencję?

Aktywność fizyczna to nie tylko lepsza praca serca i niższy cholesterol, ale także większe poczucie szczęścia, poprawa inteligencji i pamięci, zmniejszenie uzależnienia, stresu i agresji. Dowodzą tego badania.

Ile ćwiczyć, by to coś dało

Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko wielu chorób, w tym chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, nowotworów czy osteoporozy. Pomaga utrzymać prawidłową wagę, wzmacnia kości, mięśnie i stawy, zmniejsza ryzyko upadku u osób starszych. Zobacz jak często i jak długo powinniśmy ćwiczyć, żeby dało nam to jakiekolwiek korzyści.

trening-dom-sxc.hu 1419880Przestałaś odwiedzać fitness club, bo nie masz czasu, bo za daleko, bo jest tam zbyt wiele osób w czasie, kiedy możesz tam wpaść? Nie szkodzi! To nie powód, żeby rezygnować z aktywności fizycznej. W domu też można ćwiczyć.

cwiczenia-izometryczne-photoxpress_4609037Trening izometryczny to coś wprost wymarzonego dla wiecznie spieszących się ludzi.Nie wymaga wiele czasu i miejsca do ćwiczeń, można ćwiczyć dosłownie wszędzie; w łóżku, w łazience, w biurze, w drodze do pracy, w windzie a nawet u fryzjera czy dentysty.