odchudzajacy-sport-photoxpress_5197601Aktywność fizyczna sprawia, że ryzyko zachorowania na wiele chorób znacząco się zmniejsza. Dobrze jest więc uprawiać sport, a jeszcze lepiej, gdy przy tej okazji stracimy zbędne kilogramy. Jaka dyscyplina sportowa będzie pod tym względem najlepsza?

Lekkie ćwiczenia chronią stawyZwyrodnienie stawów to choroba, w której uszkodzeniu ulega chrząstka stawowa. Typowe objawy to ból, obrzęk i sztywność. Ale podczas gdy intensywne ćwiczenia fizyczne zwiększają ryzyko zwyrodnienia stawów, to umiarkowana aktywność fizyczna chroni stawy przed zwyrodnieniem.

Rower zimąMiłośnicy rowerów mają przed sobą trudny okres. Tylko najwytrwalsi nie odstawili jeszcze rowerów w kąt, mając w pogardzie niskie temperatury. A przecież rowerem można jeździć także jesienią i zimą. Zimą jeździmy na nartach i łyżwach, dlaczego więc nie na rowerze.

Ruch w pracy dobry dla sercaPokonywanie drogi do pracy pieszo lub na rowerze zmniejsza ryzyko niewydolności serca - dowodzą naukowcy na łamach "Journal of the American College of Cardiology". Znaczenie ma także aktywność fizyczna w czasie, który spędzamy w pracy.

Minusy bieganiaOd wielu lat bieganie było uważane za idealną formę aktywności fizycznej. Jednak jak wszystko posiada drugą stronę medalu. Greg Brookes, osobisty trener celebrytów z Londynu, zdradził ciemną stronę biegania. Zobacz jaką.

Gimnastyka przeciw demencjiKobiety, które są aktywne fizycznie w którymkolwiek okresie swojego życia, są w mniejszym stopniu narażone na zaburzenia kognitywne niż kobiety, które prowadzą siedzący tryb życia. Największe korzyści przynosi jednak aktywność fizyczna nastolatek.

Dieta odchudzająca tylko z ćwiczeniamiWiosna to dobry okres na odchudzanie. Ale sama dieta bez równoległej aktywności fizycznej nie będzie zbyt efektywna. Co więcej, taka dieta może przynieść więcej szkody niż pożytku, bo prowadzi do zmniejszenia gęstości kości.

marsz przeciw udaromUdar jest jedną z głównych przyczyn śmierci i niepełnosprawności wśród osób dorosłych. Ryzyko udaru można znacząco zmniejszyć zażywając regularnie spacerów, najlepiej w intensywnym tempie. Do takich wniosków doszli amerykańscy naukowcy.

Gimnastyka po diecie odchudzającejPrzeprowadzasz drastyczne kuracje odchudzające, katujesz się restrykcyjną dietą i forsownymi ćwiczeniami i w końcu udaje ci się osiągnąć wymarzoną wagę. Ale po przejściu na normalną dietę stara waga powraca jak bumerang. Naukowcy znaleźli jednak wyjście.

Trening na mocne kościWiadomo, że nic tak nie wzmacnia kości jak regularne ćwiczenia. Tradycyjnie zalecane były ćwiczenia oporowe z obciążnikami. Potem naukowcy odkryli, że jeszcze lepszy wpływ na zwiększenie masy kostnej mają podskoki i bieganie. Teraz dochodzi do tego gra w piłkę nożną.

Joga przebadana przez naukowcówOd kilku tysiącleci Hindusi wiedzą, że uprawianie jogi służy osiągnięciu dobrej formy psychicznej i fizycznej. Obecnie naukowcy potwierdzają, że joga rzeczywiście może zapobiegać wielu chorobom cywilizacyjnym. I wcale nie trzeba dużo ćwiczyć.

Mobilizacja do ćwiczeń

Po wakacjach, wypoczęta i pełna entuzjazmu, rozpoczęłaś regularne treningi. Entuzjazmu starczyło na październik. Dżdżysty i szary listopad nie tylko nie motywuje do ćwiczeń, ale jeszcze dostarcza mnóstwo powodów do zaniechania treningu. Ale nie musi tak być.

Trening z psem

Masz trudności z mobilizacją do samotnych treningów? Zaproś psa do towarzystwa. Oboje na tym skorzystacie, bo dowiedzione jest, że wspólne ćwiczenia z czworonożnym ulubieńcem przynoszą korzyści zarówno panu jak i jego pupilowi.

Naucz się oddychaćOddech to życie, ale jakże często o tym zapominamy. Nie tylko oddychamy zanieczyszczonym powietrzem, ale jeszcze oddychamy źle. Wykorzystujemy swoje płuca co najwyżej w połowie. A to obniża sprawność całego organizmu. Zobacz jak prawidłowo oddychać.

Tai Chi dla zdrowiaStara chińska sztuka Tai Chi to powolne, rytmiczne i pełne gracji ćwiczenia. Ruchy wykonywane w Tai Chi tonują i wzmacniają wszystkie organy i mięśnie, poprawiają krążenie i postawę oraz relaksują ciało i umysł. To gimnastyka dla każdego. Zobacz jak zacząć.

Płatki lepsze od napojów energetycznychPo treningu skieruj się do lodówki i zaserwuj sobie miskę płatków zbożowych z mlekiem. Płatki z niskotłuszczowym mlekiem okazały się lepsze dla uprawiających sport niż drinki energetyczne. Dowodzą tego amerykańscy naukowcy.

Bieganie na mocne kościBieganie pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów, zwiększa wytrzymałość i masę mięśniową, obniża ciśnienie krwi, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczy. Ale również zwiększa znacznie gęstość kości. Dowodzą tego badania naukowe.

jak-intensywny-spacer-photoxpress_1222094Spacer to najprostsza forma ćwiczeń. Nie potrzeba do niego skomplikowanych przyrządów ani specjalnej kondycji fizycznej. Ale żeby przyniósł zadawalające efekty musi być wystarczająco intensywny. Zobacz co zalecają eksperci od zdrowia.