cwiczenia-mimochodem-photoxpress_1079004Nie masz czasu na zajęcia fitness, poranną gimnastykę czy jogging? Nic straconego, możesz wykorzystać codzienne zajęcia do przeprowadzania ćwiczeń mimochodem, niewidocznych dla otoczenia, a całkiem efektywnych. Oto parę pomysłów.

cwicz-efektywniej-photoxpress_4529989Udało ci się wygospodarować czas na regularne ćwiczenia? To dobrze, ale nie zmarnuj go. Podpowiadamy, jak najlepiej wykorzystać czas, który poświęcasz na ćwiczenia, by wykorzystać go jak najefektywniej.

chodzenie-photoxpress_5212938Marsz czyli intensywny chód to jedno z najlepszych ćwiczeń pod słońcem. By je wykonywać, niepotrzebne są szczególne predyspozycje, kosztowne wyposażenie, ani długa nauka. Można ćwiczyć prawie wszędzie i  całkowicie za darmo.

qigong-sxc.hu_1000134Qigong uprawia na świecie już wiele milionów ludzi. Robią to, by leczyć choroby, poprawiać ogólny stan zdrowia i przedłużać życie w zdrowiu i szczęściu, bo Qigong nie tylko relaksuje, ale i regeneruje organizm i usprawnia wszystkie jego funkcje.

rozgrzewka-photoxpress_4847153Każda dziedzina sportu wymaga ogromnego wysiłku fizycznego. Jakakolwiek aktywność fizyczna nie może jednak odbyć się bez wcześniejszego przygotowania organizmu do wysiłku. Zobacz jak wykonac rozgrzewkę.

903839_92960831-odchudzanie-gimnastyka-mĆwiczenia z mniejszymi ciężarkami budują mięśnie i zwiększają wytrzymałość tak samo jak ćwiczenia z większym obciążeniem. Potrzebna jest jednak większa ilość powtórzeń. To dobra wiadomość dla osób z chorymi stawami.

cwiczenia-ciaza-photoxpress_2721271Niezbyt intensywne ćwiczenia wykonywane regularnie zwiększają szansę na poczęcie dziecka. Ale nie przesadzaj, bo bardzo intensywna aktywność fizyczna nie daje już podobnych korzyści, a nawet może opóźnić zajście w ciążę.

cwiczenia-palcow-sxc.hu_321620Tradycyjna medycyna chińska przyjmuje, że w ciele ludzkim krąży energia życiowa ch’i. Zrównoważony przepływ tej energii oznacza zdrowie, a zablokowany przepływ - chorobę. Przywrócić równowagę można  prostymi ćwiczeniami palców.

joga-seks-photoxpress_2976523Wiadomo od dawna, że joga ma korzystny wpływ na zdrowie. Teraz naukowcy dowodzą, że podnosi popęd seksualany i poprawia odczuwanie satysfakcji z seksu, zwiększa wrażliwość na dotyk i bodźce seksualne. Dotyczy to zarówno mężczyzn jak i kobiet.

przetrenowanie-photoxpress_5121573Nasz model życia zmusza nas często do spędzania większości czasu za biurkiem czy w samochodzie. Ale są też tacy, którzy przesadzają z siłownią i treningami. A ryzyko przetrenowania jest spore. Zobacz jakie to zagrożenia.

ruch-wypalenie-sxc.hu_657075_91693820Od dawna wiadomo, że aktywność fizyczna chroni przed depresją, ale teraz naukowcy dowodzą, że może uchronić również przed wypaleniem zawodowym, głównie dlatego, że jest skuteczną metodą walki ze stresem.


Aktywność fizyczna na depresjęAktywność fizyczna sprzyja odczuwaniu pozytywnych emocji, entuzjazmu i ekscytacji i dlatego jest skuteczna jako terapia w depresji. Amerykańscy naukowcy dowodzą, dlaczego ćwiczenia są skuteczne w terapii depresji, ale nie stanów lękowych.

aktywnosc-starosc-photoxpress_2551704Korzyści płynące z aktywności fizycznej kumulują się przez całe życie. Dlatego ci, którzy ćwiczyli regularnie w poprzednich latach są silniejsi i bardziej wydolni fizycznie w średnim wieku. Dowodzą tego brytyjsko-australijskie badania.

Wystarczy kwadrans ćwiczeń-photoxpress_5197601Osoby poświęcające 15 minut dziennie na ćwiczenia mają szansę żyć średnio o 3 lata dłużej od osób zupełnie nieaktywnych. A ci spędzający średnio 6 godzin przed telewizorem, będą żyć niemal o 5 lat krócej od rówieśników.

aktywnosc-pamiec-sxc.hu_894779Aktywność fizyczna w każdym wieku korzystnie wpływa nie tylko na naszą sprawność fizyczną i stan zdrowia, ale też na funkcjonowanie mózgu i zdolności intelektualne - potwierdza analiza ponad 100 różnych badań naukowych.

marsz-zza-biurka„Zaczynam ćwiczyć od poniedziałku” to chyba najpopularniejsze zdanie w Polsce. Z powodu nadmiaru obowiązków, możemy ćwiczyć jedynie kilka godzin w tygodniu.  Podpowiadamy, jak dojść do formy i się za bardzo nie napocić.

kontuzje-na-dystansZwichnięcia kostki, naciągnięcie mięśni, przeforsowanie kolan i stawów skokowych
– to najczęstsze kontuzje najmodniejszego aktualnie sportu narodowego. Kontuzja to przecież nic innego, jak różnica między chęciami, a możliwościami sportowca.

wiosenna-aktywnosc-sxc.hu-1104985Dla tradycjonalistów przechadzka po parku i jazda na rowerze. Bardziej odważni i zdeterminowani mogą wybrać spacer na wysokości po linie średnicy pół centymetra lub wycieczkę z górki w kuli do zorbingu. Każda wiosenna aktywność jest dobra.