Spis treści

Spalanie tłuszczu

Jeżeli naszym celem jest pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, to utrzymywanie się w docelowym przedziale tempa pracy serca jest szczególnie ważne. W czasie ćwiczeń aerobowych bowiem spalany jest tłuszcz, natomiast ćwiczenia anaerobowe prowadzą głównie do spalana węglowodanów.

Jednak inni specjaliści twierdzą, że nawet jeśli nie spalamy tłuszczu w trakcie ćwiczeń, może on być spalany później, ponieważ bardzo intensywny wysiłek fizyczny przyspiesza metabolizm na co najmniej sześć godzin. Im więcej węglowodanów spalamy podczas ćwiczeń, tym bardziej przyspieszamy swój metabolizm spalania tłuszczu po zakończeniu treningu.

Badania wykazują, że pozbywanie się tłuszczu zależy od ogólnej liczby spalonych kalorii i nie ma różnicy, czy organizm spala tłuszcz w trakcie ćwiczeń czy po ich zakończeniu. Za tym, aby spalać nadmiar tłuszczu drogą uprawiania ćwiczeń o niskiej intensywności, przemawia fakt, że wiąże się to z mniejszym ryzykiem kontuzji. Poza tym z pewnością lepiej będziemy realizować swój program ćwiczeń, jeżeli czujemy się dobrze i nie odczuwamy dolegliwości, niż wtedy, gdy nie możemy złapać tchu, odczuwamy bolesność mięśni i marzymy o tym, aby się położyć.

 

Zobacz również:

naucz się oddychać


Odetchnij pełną piersią

Wdychaj energię


Wdychaj energię, wydychaj stres

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń