Spis treści

Znajdź program zachowania formy idealny dla ciebie

Istnieje wiele sposobów znalezienia ćwiczeń, które będą ci odpowiadać. Najlepiej połączyć je wszystkie. Poniższy opis pomoże ci znaleźć trening na podstawie typu twojej sylwetki, temperamentu i celów, jakie chcesz osiągnąć.

Najpierw trzeba odnaleźć swoją budowę (endomorficzną, mezomorficzną albo ektomorficzną). Następnie odszukaj swój temperamen i przeczytaj wszystko, co dotyczy wybranego celu uprawiania ćwiczeń.

Budowa endomorficzna

Sylwetka drobna, dużo tkanki tłuszczowej, niezbyt rozwinięte mięśnie

Temperament: Spokojny, niespieszny, introwertyczny

  • Zmniejszenie stresów.

  • Bieganie, energiczny marsz, łyżwiarstwo szybkie, trening obwodowy, aerobik, boks, taniec

  • Odchudzanie, poprawa struktury mięśni.

  • Każde z ćwiczeń wymienionych powyżej, tenis albo squash + trening siłowy albo trening ogólnie wzmacniający, trening obwodowy.

  • Zachowanie dobrego stanu zdrowia.

  • Energiczne marsze, niezbyt intensywny aerobik, łyżwiarstwo, trening obwodowy.

Temperament: Entuzjastyczny, skłonność do zamartwiania się, zawsze w ruchu

  • Rozładowanie stresu.

  • Energiczny marsz, bieganie, siatkówka, koszykówka, squash, tenis, aerobik ze stepem, taniec.

  • Odchudzanie, poprawienie struktury mięśni.

  • Każde z wymienionych powyżej ćwiczeń aerobowych + trening siłowy, trening obwodowy.

  • Zachowanie zdrowia.

  • Energiczny marsz, pływanie, jazda na rowerze, narty biegowe, trening obwodowy.

Temperament: Ekstrawertyczny, współzawodniczący, silna wola

  • Rozładowanie stresu.

  • Energiczny marsz, bieganie, siatkówka, koszykówka, squash, tenis, niezbyt intensywny aerobik, taniec.

  • Odchudzanie, poprawienie struktury mięśni.

  • Każde z wymienionych powyżej ćwiczeń aerobowych + trening siłowy.

  • Zachowanie zdrowia.

  • Energiczny marsz, jazda na rowerze, skakanie na skakance, łyżwiarstwo.

 

Zobacz również:

Ból pleców i krzyża


Przy bólach krzyża

Gimnastyka izometryczna


Gimnastyka izometryczna

Gimnastyka przy artretyzmie


Ćwiczenia na artretyzm