Spis treści

Znajdź dla siebie idealny model treningu

Jak ocenić swoje ciało, świadomość i motywację, aby znaleźć dla siebie idealny model treningu?

Wiadomo, że ćwiczenia nie tylko wydłużają nasze życie, ale także poprawiają jego jakość, sprawiają, że pełniej możemy się nim cieszyć. Jak więc się dzieje, że 80 % z nas spędza życie na siedząco? Prawdopodobnie dlatego, że nie potrafią znaleźć odpowiedniego rodzaju treningu.

Coraz więcej specjalistów uważa, że sekret leży w ocenie samego siebie – określeniu typu swego ciała i temperamentu, celów, stopnia aktywności – a następnie dopasowanie planu kondycyjno-sprawnościowego, który wykorzystywałby wrodzony rodzaj motywacji. Niektóre sposoby opracowywania treningu są nowe, a niektóre to tylko inne zastosowania odwiecznych zasad.

W tym artykule chcę systematycznie omówić nowe tendencje i przedstawić w punktach, jak najlepiej wykorzystać tę skondensowaną mądrość. Dopasowywanie odpowiedniego treningu wnosi ciekawe pytania, które mogą skłonić do przemyśleń na temat celów, jakie chcemy osiągnąć poprzez trening (powiedzmy, że jest to zdrowie i ładny wygląd), a także czego chcielibyśmy uniknąć (na przykład stres związany ze współzawodnictwem). Któraś z zaprezentowanych „szkół” może odpowiadać ci bardziej niż pozostałe. Można też wybrać z każdej coś dla siebie.

Osoby, do których przemawiają filozofie Wschodu, wierzą, że ćwiczenia powinny wnosić do naszego życia równowagę. Dlatego też, jeżeli prowadzisz intensywny tryb życia, skorzystasz najwięcej z formy ćwiczeń, która jest stosunkowo spokojna.

 

Zobacz również:

Trening korygujący kształty


Trening korygujący kształty

Ile ćwiczyć


Ile ćwiczyć?

Wczuj się w rytm


Wczuj się w rytm