Spis treści

W łazience

Wzmocnij mięśnie ramion

• Idąc do łazienki zatrzymaj się w drzwiach i obiema rękami z całej siły rozpieraj futryny tak mocno, jakbyś chciała rozsadzić odrzwia. Rozluźnij potem mięśnie i podejmij zaraz następną próbę.

• Ciągle stojąc w drzwiach, napieraj dłońmi na górną belkę framugi, jakbyś próbowała unieść budynek.

Ćwiczenie postawy dla zmęczonych pleców

Trzymając za oba końce naciągnięty nad głową ręcznik, próbuj, nie puszczając końców ręcznika, rozciągać go rękami przez sześć sekund. Podczas ćwiczenia stój w lekkim rozkroku i głęboko oddychaj. Po silnym napięciu mięśni pozwól sobie na małą przerwę i powtórz ćwiczenie.

Poćwicz mięśnie szyi i karku, a przy okazji podbródek

Stojąc w pozycji wyprostowanej, podłóż pod podbródek zwinięty ręcznik i trzymaj bardzo mocno oba jego końce. Staraj się teraz przeć głową w przód wbrew oporowi ręcznika. Wytrzymaj w napięciu sześć sekund, rozluźnij mięśnie, a następnie zacznij od początku.

 

 

Zobacz również:

Ból pleców i krzyża


Ćwiczenia przy bólach krzyża

Ćwiczenia na osteoporozę


Ćwiczenia przeciw osteoporozie

Gimnastyka przy artretyzmie


Ćwiczenia na artretyzm