Spis treści

Gimnastyka izometryczna

Nasze czasy nie mają czasu, a trening izometryczny to coś wprost wymarzonego dla wiecznie spieszących się ludzi. Nie wymaga wiele czasu i miejsca do ćwiczeń, można ćwiczyć dosłownie wszędzie; w łóżku, w łazience, w biurze, w drodze do pracy, w windzie a nawet u fryzjera czy dentysty. Ćwiczyć może i babcia i wnuczka. Nie potrzebny jest żaden sprzęt, wydatki czy wysiłek, jedyne co jest potrzebne to konsekwencja i dobra wola.

A w dodatku na ćwiczenia potrzeba dziennie najwyżej 90 sekund. Chyba nie powiesz, że nie znajdziesz 90 sekund na przywrócenie mięśniom prężności, sprawności i elastyczności, nie mówiąc o samopoczuciu?

Ćwiczenia izometryczne mają w swoim programie treningu nawet zawodnicy olimpijscy i kosmonauci, więc muszą być skuteczne. Nie odkładaj więc decyzji rozpoczęcia treningu izometrycznego do jutra. Jutro będziesz o jeden dzień starsza. Zacznij już dzisiaj.

Oto kilka wskazówek istotnych dla treningu izometrycznego.

  • Wykonuj każde ćwiczenie przy stuprocentowym nakładzie siły.

  • Oddychaj spokojnie podczas ćwiczenia.

  • Każde ćwiczenie ma trwać sześć sekund.

  • Nie napinaj nigdy mięśni zrywami.

  • Opór przeciwstawiany mięśniom musi być tak duży, żeby wykluczał wszelki ruch.

Uwaga:

Podajemy przykłady kilku ćwiczeń do wykonywania w różnych okolicznościach. Jeśli uznasz temat za interesujący sięgnij do literatury źródłowej, czyli do sympatycznej książeczki Ilse Buck (patrz Sekcja Forma, poz. 1) – znajdziesz tam wiele innych inspirujących przykładów ćwiczeń. Polecamy!

 

Zobacz również:

 

naucz się oddychać


Odetchnij pełną piersią

Jaki trening wybrać


Jaki trening dla Ciebie?

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń