Ćwiczenia mimochodem

Nie masz czasu na zajęcia fitness, poranną gimnastykę czy jogging? Nic straconego, możesz wykorzystać codzienne zajęcia do przeprowadzania ćwiczeń mimochodem, których nikt postronny nawet nie zauważy. Oto parę pomysłów:

Wykonuj ćwiczenia izometryczne

Napinaj mięśnie, nie poruszając ciałem. Ćwiczenia izometryczne są nieocenione jeśli mamy problemy z poruszaniem się. Można je wykonywać w dowolnym czasie i miejscu. Przykłady ćwiczeń izometrycznych znajdziesz w artykule Ćwiczenia izometryczne.

Ćwicz właściwą postawę

Próbując stanąć prosto i z podniesioną głową, zmuszasz do pracy dziesiątki mięśni – od nóg do karku. W ten sposób spalasz kalorie i wzmacniasz muskuły. Kiedy prasujesz, zmywasz naczynia lub stoisz w kolejce, skup się na utrzymaniu właściwej postawy: rozstaw lekko stopy, ugnij nieco nogi w kolanach, wypnij pierś, opuść ramiona i podnieś głowę. Przy każdej zmianie pozycji ciała pamiętaj by nie garbić się i rozciągać mięśnie tak, by głowa była jak najwyżej.

Innym ćwiczeniem pleców jest wyobrażenie sobie, że trzeba uchwycić łopatkami ołówek i utrzymać go przez chwilę.

Ściskaj pośladki

Twoja pupa to największa grupa mięśni w całym ciele. Poruszaj nimi, a spalisz kalorie a dodatkowo zyskasz jędrną pupę. Jak to robić? Niezależnie od tego czy stoisz czy siedzisz, zaciskaj mięśnie pośladków na 2 sekundy, po czym rozluźnij. Wykonuj to ćwiczenie 1-3 razy dziennie w seriach po 10-15 razy.

Ćwicz mięśnie nóg podczas prania

Kiedy czekasz, aż pralka przestanie płukać, składasz bieliznę czy prasujesz, ćwicz mięśnie nóg. Ustaw pięty tak, by znajdowały się nieco poza linią ramion, i przesuń stopy o 45 stopni na zewnątrz. Robiąc przysiad, staraj się, by kolana były na wysokości palców nóg, a głowa, barki i biodra w jednej linii. Potem unieś tułów i prostując się, zaciśnij pośladki.

Ćwicz podczas gotowania

• Gotuj w żeliwnych garnkach i patelniach. Nie tylko lepiej się w nich gotuje, ale są ciężkie i ich podniesienie wymaga więcej wysiłku a więc spalasz kalorie i przy okazji ćwiczysz mięśnie rąk.

• Naucz się tricku szefów kuchni i zamiast mieszać łyżką w rondlu czy patelni, potrząsaj nimi. Wymaga to podniesienia ciężkiego naczynia, a więc wysiłku pomagającego w spalaniu kalorii.

• Wbrew logice, umieść często używane naczynia i produkty albo bardzo nisko albo bardzo wysoko. Gdy będziesz po nie sięgać wspinając się, albo schylając, naciągaj bardzo powoli mięśnie.

Baw się z dziećmi

Zamiast pilnować bawiące się dzieci, siedząc na fotelu czy ławce w parku, przyłącz się do nich. Wymyślaj ruchowe zabawy i baw się z nimi. Dzieciom sprawisz frajdę, a sama spalisz trochę kalorii.

Wykorzystuj każdą okazję do przebywania na świeżym powietrzu

Jeśli nie masz na to czasu w tygodniu, poświęć chociaż 3 godziny w każdy weekend na ruch na świeżym powietrzu. Nie musi to być od razu wielki trening, ale np. spacer, praca w ogródku, zabawa z dzieckiem, mycie samochodu. A gdy spędzanie kilku godzin tygodniowo na świeżym powietrzu stanie się twoją rutyną, wkrótce zapragniesz spędzać wolny czas coraz aktywniej i wygospodarujesz czas na uprawianie jakiegoś sportu.

Zmień styl chodzenia

Zamiast wlec się zgarbiona, wyprostuj się, wydłuż krok, machaj rękami. Nie tylko od czasu do czasu, gdy sobie przypomnisz, ale zawsze. Taka niewielka zmiana w sposobie chodzenia pozwoli ci spalić więcej kalorii, a ponadto wzmocnisz nogi i poprawisz sylwetkę.

barb
na podstawie Sekcja Forma, poz. 6

 

Zobacz również:

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń

Jaki trening wybrać


Jaki trening dla Ciebie?

Poćwicz z psem

Ćwicz z czworonożnym pupilem