Dyscypliny sportowe najlepsze na odchudzanie

Aktywność fizyczna sprawia, że ryzyko zachorowania na wiele chorób, w tym choroby serca, udar, niektóre formy nowotworów, choroby układu oddechowego, wysoki poziom cholesterolu, cukrzyca typu II znacząco się zmniejsza. A przy tym ruch zwiększa metabolizm, wzmacnia kości i przyczynia się do spalania tłuszczu.

Jakby tego było mało, sprzyja produkcji endorfin czyli hormonu szczęścia. W efekcie po sesji treningowej nie tylko będziemy zdrowsi, stracimy na wadze i zwiększamy masę mięśniową, ale poczujemy się szczęśliwsi. Warto więc ćwiczyć.

A jaki sport wybrać, by spalić najwięcej kalorii? Oto przewodnik po sportowych spalaczach kalorii wg Findthebest. Ilość spalonych kalorii zależy nie tylko od intensywności treningu, ale także od wagi osoby ćwiczącej.

Narciarstwo biegowe

Ile kalorii spalimy?
Średnio od 545 do 1125 kalorii w trakcie godzinnego treningu. Więcej spalimy nie tylko w trakcie intensywnych biegów, ale także w mroźniejszą pogodę, ponieważ na rozgrzanie się organizm zużyje również trochę kalorii.

Dla kogo?
Narciarstwo biegowe angażuje wszystkie mięśnie, dlatego godne jest polecenia dla wszystkich osób w dobrej kondycji fizycznej i wysportowanych. Najlepiej zacząć pod okiem instruktora. W lecie narciarstwo biegowe możemy zastąpić nordic walking, choć przy tym treningu spalanie kalorii będzie wolniejsze.

Jazda na rowerze

Ile kalorii spalimy?
Średnio od 570 do 850 kalorii na godzinę jazdy.

Dla kogo?
W trakcie pedałowania zaangażowane są wszystkie mięśnie i stawy nóg. Ten sport nadaje się dla wszystkich, za wyjątkiem osób cierpiących na schorzenia stawów. Nie tylko wzmacnia mięśnie nóg i te podtrzymujące stawy, ale również wpływa pozytywnie na oddech i pracę serca. Jest idealny dla niedzielnych sportowców i tych, którzy długo nie ćwiczyli, bo zacząć można bez specjalnego przygotowania.

Bieganie

Ile kalorii spalimy?
Średnio 850 kalorii na godzinę.

Dla kogo?
Bieganie angażuje praktycznie wszystkie mięśnie, a przy tym wzmacnia serce. Ten rodzaj sportu, zwłaszcza w formie joggingu, zalecany jest dla wszystkich poza osobami cierpiącymi na schorzenia kardiologiczne lub choroby stawów. Wymaga jednak systematyczności, gdyż do właściwej formy dochodzimy stopniowo. Na początku może być trudno, ale gdy odnajdziemy własny rytm i przyzwyczaimy organizm do wysiłku, bieganie stanie się nałogiem.

Skakanie na skakance

Ile kalorii spalimy?
Średnio 690 do 815 kalorii po godzinnym skakaniu.

Dla kogo?
Skakanie przez skakankę poprawia równowagę oraz wytrzymałość. Wpływa pozytywnie na oddech i sprawia, że trzymamy się prosto. Nadaje się dla wszystkich, poza osobami ze schorzeniami stawów, kręgosłupa i kardiologicznymi.
Skakanka to chyba najtańszy sport. Odradzamy jednak wykorzystywanie dziecięcej skakanki córki, w sklepach sportowych kupimy skakankę dopasowaną do naszego wzrostu. Odradzamy również skakanie w samych skarpetkach lub boso. Takie skakanie jest wprawdzie cichsze, ale ryzykujemy utratą równowagi i upadkiem.

Trening wioślarski

Ile kalorii spalimy?
Średnio przez godzinę treningu spalimy 580-680 kalorii.

Dla kogo?
Wiosłowanie nie obciąża stawów, a wzmacnia mięśnie prawie całego ciała. Trening na wioślarzu angażuje głownie mięśnie ramion i pleców, ale mięśnie nóg i brzucha są również ćwiczone, choć nie w takim stopniu jak przy jeździe na rowerze czy bieganiu. Regularne trenowanie na wioślarzu poprawia wytrzymałość i usprawnia oddech. Ten rodzaj sportu nadaje się dla wszystkich, poza osobami z problemami kardiologicznymi. Jeśli cierpimy na schorzenia kolan i ramion powinniśmy zapytać swojego lekarza czy ćwiczenia na wioślarzu nie pogłębią naszych problemów. Jeśli chcemy ćwiczyć na wioślarzu w zaciszu własnego domu, poćwiczmy najpierw pod okiem instruktora, by uniknąć błędów i wynikających z nich kontuzji.

Pływanie

Ile kalorii spalimy?
Godzina spędzona na pływalni to strata 545-680 kalorii.

Dla kogo?
Pływanie to idealny sport dla wszystkich bez wyjątku. Ćwiczy prawie wszystkie mięśnie nie obciążając stawów. Uprawiając ten sport nie męczymy się i nie ryzykujemy upadkiem, zalecany jest więc także dla osób z zaawansowaną osteoporozą. Pływać mogą także kobiety w ciąży, gdyż pływanie odciąża stawy, zmuszone do dźwigania dodatkowego ciężaru w czasie ciąży.

Wspinaczka

Ile kalorii spalimy?
Średnio 540-750 kalorii po godzinnej wspinaczce.

Dla kogo?
Dla osób ze zdrowymi stawami. Wspinaczka to duże obciążenie stawów zarówno rąk jak i nóg. Wzmacnia mięśnie rąk, który przy tym sporcie pracują wyjątkowo intensywnie. Wymaga zwinności i zdolności do koncentracji. Wspinaczka to sport dla wszystkich lubiących wyzwania, ale także dla osób wykazujących czasami brak zaufania do własnych możliwości, bo wspinaczka pozwoli im uwierzyć w siebie. Oczywiście nie nadaje się dla osób cierpiących na lęk wysokości lub zawroty głowy.

barb
źródła: FindTheBest, HuffingtonPost

 

Zobacz również:

 

Jaki trening wybrać


Jaki trening dla Ciebie?

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń

Już jedna sesja ćwiczeń ...


Już pojedyncza sesja ćwiczeń