Spis treści

Na co pomaga Tai Chi?

Tai Chi to skuteczna terapia w przypadku wielu problemów zdrowotnych, a w szczególności pomaga na:

  • Stres. W czasie ćwiczeń konieczna jest koncentracja na ruchu i oddychaniu, a to sprzyja odprężeniu i wyciszeniu. Gdy koncentrujemy się na chwili obecnej, stres, niepokój i wszelkie napięcie znikają i stan ten może trwać długo po zakończeniu sesji ćwiczeń.

  • Gibkość i siła. Ćwiczenia Tai Chi zwiększają elastyczność i siłę mięśni, wytrzymałość i zwinność.

  • Równowaga i koordynacja ruchów. Tai Chi poprawia zdolność utrzymywania równowagi i koordynację ruchów, przez co zmniejsza ryzyko upadków.

  • Sen. Po ćwiczeniach Tai Chi zdecydowanie poprawia się jakość snu, tzn. dłużej pozostajemy uśpieni w nocy i bardziej czujni w dzień.

  • Nadciśnienie i krążenie. W efekcie ćwiczeń zmniejsza się ciśnienie krwi i poprawia krążenie.

  • Osteoporoza. Ćwiczenia Tai Chi zalecane są zwłaszcza kobietom w okresie menopauzy, bo nie tylko zmniejszają napięcie, ale przyczyniają się do zwolnienia tempa utraty masy kostnej.

  • Artretyzm i urazy. Ćwiczenia zmniejszają chroniczne bóle towarzyszące artretyzmowi , urazom i zwyrodnieniom kręgosłupa.

  • Samopoczucie. Tai Chi to więcej energii, zdrowia i w efekcie lepsze samopoczucie.

 

Zobacz również:

Trening wzmacniający kości


Trening na mocne kości

Zmobilizuj się do ćwiczeń


Mobilizacja do ćwiczeń

Naukowcy badają jogę


Joga pod lupą naukowców