Jakie badania przy uprawianiu sportu

Aktywność fizyczna musi być podejmowana w poszanowaniu indywidualnych możliwości i ze zwróceniem uwagi na to, jak zmieniają się potrzeby organizmu w miarę pocenia się. Dla aspirujących sportowców istotne może być oznaczenie we krwi, poziomu jonów sodu, potasu, magnezu i wapnia.

Ćwicz bezpiecznie zimą

Zimowa pogoda może skutecznie zniechęcić do ćwiczeń na wolnym powietrzu. Ale nie musisz z nich rezygnować. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, by nie obawiać się chłodu w czasie ćwiczeń. Podpowiadamy jak zabezpieczyć się przed przemarznięciem i czerpać przyjemność z zimowego treningu.

Jak ćwiczyć w ciąży?

„Dużo odpoczywaj, nie przemęczaj się” – która kobieta w ciąży tego nie słyszała? A przecież ruch ma pozytywny wpływ na przebieg porodu, figurę oraz samopoczucie. Jeśli więc nie ma żadnych przeciwwskazań, warto być jak najdłużej aktywną. Jaki sport wybrać, czego unikać i na co uważać?

Zdrowie i sporty ekstremalne

Wytrzymałość fizyczna, odporność na stres i zamiłowanie do wysokiego poziomu adrenaliny – to cechy wyróżniające entuzjastów sportów ekstremalnych. Zanim jednak zdecydujesz się na wspinaczkę, nurkowanie czy kolarstwo górskie, wykonaj podstawowe badania.

Wybieramy najlepszy rower

Wiosną to idealny czas na przesiadkę na rower. Jeśli twój stary jednoślad jest już mocno wyeksploatowany, pomyśl o kupnie nowego. Jednak, nim podejmiesz ostateczną decyzję o zakupie, przyjrzyj się dokładnie poszczególnym modelom, by wybrać ten idealny, stworzony akurat dla ciebie.

bieg-wosp-photoxpress 5212938Już w najbliższą niedzielę, podczas 23. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, odbędzie się w Warszawie kolejny bieg „Policz się z cukrzycą”. Dołącz do biegu gdziekolwiek jesteś i wspieraj WOŚP z aplikacją mobilną Kręć kilometry.

trening-miesni-keglaRaczej nie słyszałyśmy od mamy zachęty: „Córuś, pamiętaj, by ćwiczyć mięśnie Kegla”. Jednak ostatnimi czasy, gdy dbanie o zdrowie intymne jest coraz popularniejsze, a na dźwięk słów: „macica”, „mięśnie pochwy” czy „udany seks” nikt się już nie gorszy, temat staje się modny.

wyprostuj-sie-photoxpress 2588562Korzyści, które daje zachowywanie prawidłowej postawy są nieocenione. Wyprostowana postawa to nie tylko mniejsze napięcie fizyczne, ale i emocjonalne. To znacznie mniejsze ryzyko dolegliwości bólowych kręgosłupa, ale także lepsze dotlenienie i większa wiara we własne siły.

zaplanuj-swoj-trening-photoxpress 8363023Nieważne czy jesteś fanatyczką ćwiczeń, czy też stawiasz pierwsze kroki na tym polu, by osiągnąć optymalne wyniki, twój plan treningu powinien uwzględniać różne rodzaje ćwiczeń. A jakie ćwiczenia powinny składać się na regularny trening?

dlaczego warto ćwiczyćMasz mnóstwo wymówek, by nie ćwiczyć:  brak czasu, brak formy, za późno by zaczynać itd. Ale nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Zdaniem naukowców za spadek sprawności odpowiada nie tyle proces starzenia się, co brak ruchu. A co dają ćwiczenia?

Choroby z siedzenia

Ile godzin dziennie siedzisz? W pracy? W samochodzie? Podczas posiłków? Przed telewizorem? W czasie spotkania rodzinnego czy towarzyskiego? Z badań wynika, że siedzimy za długo. A siedzący tryb życia nie tylko zwiększa ryzyko wielu chorób ale skraca przewidywaną długość życia.

trampolina-sxc.hu 342559 Ćwiczenia na trampolinie to hit ostatnich lat. Mają rewelacyjny wpływ na zdrowie. Nie tylko pobudzają system odpornościowy i krążenie krwi, ale także wzmacniają kości, spowalniają efekty starzenia, zmniejszają stres i przeciwdziałają depresji. Jak i ile ćwiczyć?