Spis treści

Okręty - wojna morska

Gra dla dwóch osób. Gracze przygotowują kartki w kratkę i ołówki.
Każdy z grających rysuje na swojej kartce papieru dwa „pola walki”. Są to kwadraty 10 na 10 kratek, Rzędy i kolumny ich są oznaczone kolejnymi liczbami i literami alfabetu. Jedno pole to flota własna, drugie to flota nieprzyjaciela.
Na polu floty własnej każdy gracz umieszcza swoje okręty; 1 krążownik- o wielkości czterech kratek, dwa ścigacze- każdy o długości trzech kratek, 3 niszczyciele- każdy o dł. dwóch kratek i 4 okręty podwodne – każdy o wielkości jednej kratki.
Okręty mogą w dowolny sposób przylegać do brzegów pola, nie mogą jednak bezpośrednio, ani bokami, ani rogami, stykać się z sobą.

Rozpoczynającego grę wyznacza się przez losowanie. Pierwszy gracz „strzela” w dowolne miejsce pola przeciwnika np. H4 lub C7. Gracz ostrzelany melduje: „pudło”- gdy strzał nie jest celny, „trafiony”- gdy strzał jest celny. Gracz trafiony nie mówi, który okręt został zestrzelony.
Jeśli się trafi to można strzelać jeszcze raz, tak długo dopóki się nie spudłuje. Jeśli gracz zatopi cały okręt, to drugi melduje: ”trafiony zatopiony”.
Jeśli się spudłuje, z kolei strzela drugi gracz.

Wygrywa ten, który pierwszy zatopi wszystkie okręty przeciwnika. Dla ułatwienia, w czasie gry, należy w dowolny sposób zaznaczać strzały własne i przeciwnika.

 

Zobacz również:

Krzyżówki dla dzieci


Krzyżówki

Kolorowanki edukacyjne dla dzieci


Kolorowanki edukacyjne

Piosenki dla dzieci


Piosenki