Koniec z tłuszczem na brzuchu

Uderz precyzyjnie w tłuszcz na brzuchu

Koniec z oponką na brzuchuWszystkie kobiety marzą o tym, by w każdym ubraniu wyglądać kobieco i ładnie, by mieć wymiary modelki i talię osy. Która z nas nie przeżyła chwili, w której to chciała założyć ukochaną suknię kupioną parę miesięcy temu a tu... niestety, nie dało się już w nią wślizgnąć swobodnie bez pomocy męża, usilnie próbującego zapiąć nam guzik czy zasunąć złośliwie oporny zamek! I takie sytuacje sprawiają, że w jednej chwili tracimy ochotę na wyjście do znajomych a nawet na zakupy i zaczynamy przyczynę naszego złego samopoczucia zrzucać na tą nieznośną i wiecznie przeszkadzającą „oponkę” na brzuchu. A zatem zróbmy właściwy krok, by zacząć walkę z tłuszczem na brzuchu i pozbądźmy się raz na zawsze tej zmory.

Fałda tłuszczu na brzuchu jest nie tylko mało estetyczna, ale również niebezpieczna, ponieważ zwiększa ryzyko zawału serca, udaru mózgu, nadciśnienia, cukrzycy oraz raka. Tłuszcz wewnątrz brzucha uwalnia do krwiobiegu lipidy, co powoduje wzrost poziomu złego cholesterolu. Obecność oponki nadmiernie obciąża kręgosłup i przyczynia się do zmian zwyrodnieniowych.

Aby odchudzić brzuch należy zmienić nawyki żywieniowe. Powinno się jeść 5-6 razy dziennie, ale w mniejszych ilościach, w ten sposób zostaje poprawiony metabolizm. Wzbogać swoją dietę w produkty zawierające błonnik, który działa jak szczotka w organizmie, wymiatając z niego toksyny. Źródłem błonnika są przede wszystkim surowe warzywa i owoce. Sięgnij po pokarmy, które spalają tłuszcz, istotne są produkty bogate w białko, a ubogie w cukier i nasycone tłuszcze. Jajka, ryby, warzywa oraz owoce, które nie zawierają dużo węglowodanów są doskonałym przykładem. Unikaj produktów zawierających duże ilości cukru, jak słodkie napoje, czy soki z cukrem. Zamiast tego pij niegazowaną wodę mineralną. Dołącz do jadłospisu zdrowe tłuszcze, jak tłuszcz rybi, nasiona i orzechy, olej z oliwek, ponieważ kwasy tłuszczowe są niezbędne przy procesie spalania tłuszczu, zwłaszcza tego na brzuchu. Nienasycone tłuszcze zawarte są też w awokado, którego spożycie wpływa korzystnie na nasz organizm.

Zazwyczaj nadmiarowi tłuszczu na brzuchu towarzyszą wzdęcia, więc by skutecznie z nimi walczyć, należy pić jogurty probiotyczne, które pozytywnie wpływają na florę bakteryjną jelit i poprawiają ich pracę, zapobiegają zaparciom. W zrzucaniu tłuszczu z brzucha odgrywa ważną rolę woda. Musisz pić dużo wody, by ciało mogło optymalnie funkcjonować. Wątroba, która pomaga w spalaniu tłuszczu przy produkcji energii jest organem, który cierpi najbardziej przy braku wody. Wówczas proces spalania tłuszczu nie będzie efektywny. Nie pij słodkich napojów czy soków, gdyż zawierają one duże ilości cukru. Wskazane jest picie wody przed spożywaniem posiłku, dzięki temu szybciej poczujesz sytość. Prozdrowotne właściwości ma także zielona herbata, która przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Badania wykazały, że picie każdego dnia trzech filiżanek zielonej herbaty przyspiesza metabolizm, dzięki czemu spalamy o około 30 kalorii więcej.

Poza regularnymi posiłkami ważne jest też, aby ostatni posiłek zjadany był 3 godziny przed pójściem spać. W tłuszcz na brzuchu uderzysz precyzyjnie tylko wówczas, gdy właściwe nawyki żywieniowe połączysz z wysiłkiem fizycznym. Skutecznie spalać tłuszcz pomogą regularne ćwiczenia aerobowe, czyli te zwiększające zapotrzebowanie organizmu na tlen, np. energiczny marsz, jazda na rowerze, aerobik. Bardzo ważne jest równe tempo ćwiczeń. Codzienny trening powinien trwać minimum 40 min, bo dopiero po 20 zaczynamy spalać tłuszcz. Staraj się wybierać takie ćwiczenia, które sprawiają ci przyjemność i z chęcią będziesz je powtarzała. Zwracaj uwagę też na to, by wciągać brzuch i utrzymywać go w stanie ciągłego napięcia.

Z pewnością warto poświęcić trochę czasu i odchudzić talię, ponieważ prócz atrakcyjnego wyglądu poprawisz kondycje zdrowotną zmniejszając ryzyko cukrzycy, nadciśnienia i bólu kręgosłupa.

Teresa Kleszcz

 


Zobacz również:

Odzyskaj płaski brzuch


Odzyskaj płaski brzuch

Trening korygujący kształty


Trening korygujący kształty

Niebezpieczna otyłość brzuszna


Szeroka talia skraca życie


Podziel się!

Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.