Migdały na otyłość?

Migdały na otyłość?

Wiemy, że migdały są niezwykle odżywcze, są bogate w białko, składniki mineralne i witaminy, w tym głównie witaminę E chroniącą przed przedwczesnym starzeniem się. Dzięki dużej zawartości jednonienasyconych tłuszczy, przyczyniają się do obniżenia cholesterolu.

Ale czy produkt tak kaloryczny może być zalecany dla otyłych? Okazuje się, że garść migdałów to nie tylko duża porcja przeciwutleniaczy, witaminy E i magnezu, ale także środek hamujący apetyt i sprawiający, że czujemy się syci. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców.

A uczucie sytości to kluczowy czynnik w walce z otyłością. Znaczna część środków odchudzających dostępnych na rynku to właśnie środki hamujące apetyt. Ten sam efekt można osiągnąć jedząc codziennie dwie garście migdałów między posiłkami. Osiągniemy ten sam efekt, dostarczając jednocześnie organizmowi cennych składników odżywczych.

Badanie wykazało, że taka dawka migdałów, mimo ich dużej kaloryczności, nie wpłynęła na zmianę wagi, tłuszczu i BMI badanych. Naukowcy sugerują, że dzieje się tak dlatego, że niektóre z tłuszczy zawartych w migdałach, nie są przyswajalne i tym samym rzeczywista wartość energetyczna migdałów jest niższa od oficjalnie podawanej. Najprawdopodobniej jednak osoby jedzące migdały miały na tyle zaspokojone uczucie głodu, że w efekcie nie podjadały między posiłkami niezdrowych i tuczących przekąsek.

Jaka by nie była tego przyczyna, migdały dają długotrwałe uczucie sytości. Ale istnieje warunek; migdały powinny być długo żute. Badanie dowodzi, że ci z badanych, którzy przeżuwali każdą porcję migdałów 40 razy, odczuwali dłużej sytość niż ci, którzy żuli je tylko 10-15 razy. A badanie krwi potwierdziło u nich wyższy poziom hormonów zmniejszających apetyt (GPL-1). Również poziom insuliny spadał szybciej po dłuższym żuciu migdałów.

Dokładne i powolne żucie pokarmów to założenie wielu tradycyjnych diet (np. makrobiotyki). Ciekawe, czy w tym przypadku chodzi też o dłużej trwające uczucie sytości?

oprac. barb
źródło: Nutraingrediens.com

 


Zobacz również:

Żywność, która odchudza


Żywność, która odchudza

Głód i sytość


Głód i sytość

Orzechy dla zdrowia


Orzechy dla zdrowia i urody


Podziel się!

Uwaga: Naturalne i alternatywne metody leczenia mogą zastąpić leki chemiczne, ale nie zastąpią zdrowego rozsądku. Pamiętajmy, żeby w poważniejszych przypadkach skorzystać z pomocy lekarza.Nie odpowiadamy za skutki stosowania terapii opisywanych w tym serwisie, stosujesz je na własną odpowiedzialność.